شناسهٔ خبر: 52152902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

حداکثر ظرفیت‌های رسانه‌ای برای همسویی مردم با برنامه‌های ستاد کرونا به کار گرفته شود

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فعالیت کارگروه اطلاع‌رسانی و آموزش گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گفت: باید حداکثر ظرفیت رسانه‌ای برای همسو شدن مردم با برنامه‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا به منظور مهار سویه جدید به کار گرفته شود.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شریفی روز یکشنبه در نخستین نشست کارگروه استانی اطلاع‌رسانی و آموزش گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: گسترش همه‌گیری ویروس اُمیکرون و پیامدهای حذف محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در کشورهای دیگر موجب شد تا ستاد ملی کرونا حیطه جدیدی را با عنوان اطلاع‌رسانی و آموزش در گام ششم طرح شهید سلیمانی در نظر بگیرد تا شرایط برای مهار این سویه در کشور با سرعت بیشتری فراهم شود.

وی با بیان اینکه فعالیت همه جانبه این کارگروه تاثیری مستقیم در نتیجه بخشی اقدامات مجموعه بهداشت و درمان برای مهار ویروس کرونا و سویه جدید اُمیکرون دارد، افزود: از مهم‌ترین محورها در این راستا تلاش برای رسیدن به پوشش ۹۵ درصدی دز سوم واکسن برای گروه‌های هدف در کشور تا پایان فروردین ۱۴۰۱ است.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی تصریح کرد: لازم است اعضای کارگروه برای استفاده از این ظرفیت و ارتقای آموزش‌های همگانی، افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، اطلاع‌رسانی برای استفاده از خدمات مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید ۱۹ و آموزش تاب‌آوری خانواده‌ها و سبک زندگی ایمن در دوران همه‌گیری، همراهی و همفکری بیشتری داشته باشند.

وی بر تقویت پیوست آموزشی و رسانه‌ای برای کنترل فرآیندهای ناشی از گسترش سویه‌های جدید و افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها تاکید کرد و افزود: چهره‌های شناخته شده همچون روحانیون و ائمه جماعات، رزمندگان دفاع مقدس، مادران شهید و ورزشکاران و هنرمندان می‌توانند در ترغیب مردم برای دریافت دز سوم واکسن اثرگذاری بالایی داشته باشند از این رو پیشنهاد می‌شود رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در گفت‌وگو با این افراد، محتوای مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

شریفی برپایی نمایشگاه عکس از فعالیت‌های کادر بهداشت و درمان، اختصاص تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر برای انعکاس پیام‌های بهداشتی و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد را از جمله پیشنهادهای کارگروه استانی اطلاع‌رسانی و آموزش گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای نقش‌آفرینی مطلوب‌تر در این راستا بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فرصت محدود باقی‌مانده تا نوروز سال ۱۴۰۱ را متذکر شد و گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده در خصوص افزایش موارد مراجعات سرپایی ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر و آغاز سویه اُمیکرون در کشور لازم است، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم با سرعت بیشتری دنبال شود تا در نوروز سال جدید، تعطیلاتی ایمن رقم بخورد.

وی یکی از بهترین ابزارها برای انتقال اطلاعات در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و تصریح کرد: برای سازمان‌دهی و انسجام فعالیت‌ها در این حوزه، کارگروهی زیرمجموعه کارگروه استانی اطلاع‌رسانی و آموزش گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

نظر شما