شناسهٔ خبر: 52152029 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد؛

قانون جهش تولید مسکن فرصتی برای ورود فناوری‌های جدید به انبوه سازی در کشور

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در توئیتی تاکید کرد: روش های ساخت و ساز در ایران قدیمی، پرهزینه و زمان‌بر است. محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: روش های ساخت و ساز در ایران قدیمی، پرهزینه و زمان‌بر است […]

صاحب‌خبر -

 

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در توئیتی تاکید کرد: روش های ساخت و ساز در ایران قدیمی، پرهزینه و زمان‌بر است.
محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: روش های ساخت و ساز در ایران قدیمی، پرهزینه و زمان‌بر است که خود یکی از دلایل عمده گرانی مسکن و نامتعادل بودن عرضه و تقاضا است.
قانون جهش تولید مسکن فرصت خوبی است که انبوه سازی در کشور با ورود فناوری های جدید متحول شود تا مسکن در عین ارزان بود با کیفیت به دست مردم برسد.

 

 

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس عنوان کرد؛
تدوین طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن

نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرحی برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن خبر داد
به گزارش روزنامه جمله به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری درباره افزایش سرسام آور نرخ اجاره بها مسکن گفت: بیش از ۸ میلیون خانوار در سطح کشور مستاجر بوده و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها قشر کم درآمد و ضعیفی هستند که برای پرداخت رهن و اجاره با مشکل مواجه هستند.
این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار اجاره بها مسکن تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش افسارگسیخته اجاره بهاء حدود ۷۰ درصد درآمد یک خانوار صرف پرداخت هزینه مسکن می‌شود. از این رو بنده طرحی را آماده کردم که در حال طی شدن مراحل نهایی و چکش کاری است.
وی همچنین گفت: این طرح به ساماندهی بازار اجاره بها مسکن در سراسر کشور کمک می‌کند و به زودی اطلاعات تکمیلی آن را در رسانه‌ها منتشر خواهم کرد.
نماینده مردم خمین در مجلس افزود: این طرح قیمت‌گذاری واحدهای مسکونی برای اجاره در نقاط کشور اعم از شهرهای بزرگ، کوچک، متوسط، روستایی با سازو کار خاص مبتنی بر ورود اطلاعات در سامانه، ساماندهی و مدیریت می‌کند تا از این حالت رها شدگی خارج کند.
نظری تاکید کرد: هم اکنون ضابطه و قاعده مشخصی برای تعیین اجاره بهاء در سطح کشور نداریم لذا هر کسی برای مستاجر تعیین تکلیف کرده و اجاره نشین هم مجبور به تبعیت کردن از آن‌ها است؛ لذا در این طرح ساز و کار پیش بینی شده تا منافع موجرها و مستاجران رعایت شود. از طرفی با توجه به اینکه در تمام نقاط کشور موضوع هزینه بالای تامین مسکن مطرح بوده و نمایندگان نیز در جریان آن هستند، امیدوارم مورد حمایت نمایندگان قرار گرفته تا بازار اجاره بها مسکن ساماندهی شود.

 

 

 

نماینده مجلس در شورای عالی مسکن مطرح کرد؛
تلاش برای گسترش جامعه هدف خرید مسکن ملی

دنیا مالی نماینده مجلس در شورای عالی مسکن گفت: باید شرایطی برای افرادی که توانایی زیادی برای ارائه آورده مسکن ندارند فراهم شود.
احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات متقاضیان قانون جهش تولید مسکن در زمینه آورده اولیه خرید مسکن، گفت: مقداری ابهامات در این بخش وجود دارد.
وی تأکید کرد: اگر این آورده بر مبنای رفتاری که ما در بحث اقدام ملی مسکن و عملکرد دولت قبل داشتیم، شود طبیعتاً تعداد زیادی از افراد متقاضی توان پرداخت این نوع آورده را نخواهند داشت.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن تصریح کرد: آن چیز که برای ما مهم است این است که ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا آن‌هایی که توانایی زیادی برای ارائه آورده لازم ندارند بتوانند این آورده را تأمین کنند لذا ما باید برای این قشر تسهیلات بیشتری را مد نظر قرار دهیم.
دنیامالی ادامه داد: در تلاش هستیم که در موضوع آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن تغییراتی ایجاد شود.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن با بیان اینکه باید اقشار بیشتری از مردم در زمینه خرید مسکن ملی ثبت‌نام داشته باشند ادامه داد: می‌کوشیم این امید در مردم ایجاد شود که بتوانند در بحث جهش تولید مسکن صاحبخانه شوند.
دنیامالی بیان داشت: با این حال معتقدم اگر مبنای آورده، همان آورده طرح اقدام ملی مسکن باشد طبیعتاً زوج‌های جوان و بسیاری از اقشار کم درآمد قادر نخواهند بود که در این طرح ثبت‌نام کنند.
وی تأکید کرد: همه تلاش خودمان را داریم می‌کنیم که جامعه هدف ما در قانون جهش تولید مسکن توسعه یافته و بزرگتر شود.

نظر شما