شناسهٔ خبر: 52149302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

غفور جهانی: ۷ گل خورده فدای سر دختر ایران

آزمون در آلمان سراغ حاشیه نرود موفق می‌شود/ بانوان فوتبالیست ایران برگردند دیگر خانم‌های سابق نیستند

مهاجم ایران در جام جهانی آرژانتین گفت: سردار آزمون اگر می‌خواهد لااقل ۵ سال در سطح یک اروپا بماند باید دور حاشیه‌ها را خط بکشد و همه تمرکزش را روی فوتبال و توپ بگذارد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

انتشار خبر پیوستن سردار آزمون به باشگاه بایرلورکوزن آلمان بار دیگر موجی از امیدواری را بین پیشکسوتان و طرفداران فوتبال ایجاد کرد که همچنان فوتبالیست‌های ایرانی رو به رشد هستند.

غفور جهانی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شکست تیم فوتبال بانوان ایران مقابل چین در جام ملت‌های آسیا همچنین حضور سردار آزمون در تیم لورکوزن و بازی پیش روی تیم ملی مقابل عراق اظهاراتی را مطرح کرد.

شما سانتر فوروارد تیم ملی ایران در جام جهانی بودید. انتقال سردار آزمون از لیگ روسیه به بوندس لیگا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فوتبال روسیه که قبلا نام آن شوروی بود یک فوتبال ماشینی است. آن زمان که ما بازی می‌کردیم یادمان هست فوتبال شوروی مثل یک لوکوموتیو بود که همه چیزش منظم و پر قدرت کار می‌کرد و آن جلو فقط یک راننده داشت. ولی فوتبال آلمان ترکیبی از این سبک فوتبال ماشینی به اضافه ظرافت‌های خاص تاکتیکی است. سردار آزمون فوتبالیست خوبی است که حتماً می‌تواند از پس سطح بالای فوتبال بوندس لیگا بربیاید.

آزمون در آلمان سراغ حاشیه نرود موفق می شود / بانوان فوتبالیست ایران برگردند دیگر خانم های سابق نیستند

چه پیشنهاد یا توصیه ای به او دارید؟

اول باید به لحاظ فیزیکی خودش را تقویت کند و دوم باید بداند که او در یکی از چهار لیگ برتر فوتبال اروپا بازی خواهد کرد. باید حاشیه‌ها را کنار بگذارد و همه تمرکزش را روی فوتبال قرار بدهد و اگر می‌خواهد ۵ سال دیگر در همین سطح فوتبال بازی کند باید خودش را با شرایط فوق حرفه‌ای وفق بدهد. او یک ایرانی است و قطعاً می‌تواند موفق شود، فقط باید خودش بخواهد. هیچ کس نمی‌تواند مانع پیشرفت سردار آزمون شود جز خودش.

بازی تیم ملی فوتبال مقابل عراق را چطور پیش بینی میکنید؟

خوشبختانه تیم ملی ما یک تیم بسیار خوب با بازیکنان فوق‌العاده‌ای است که اکثرشان لژیونر هستند و در اروپا بازی می‌کنند. فقط لازم است هماهنگی بین نفرات تیم درست باشد که آن را هم اسکوچیچ تا الان خوب کار کرده و توانسته تیم خوبی جمع کند. ما عراق را در دوره رفت سه بر صفر شکست دادیم و دوباره باید برنده شویم.

می‌دانید که با این پیروزی احتمالی، صعودمان صددرصد می‌شود؟

به همین خاطر می‌گویم باید برنده شویم. مثل این است که ما برای رسیدن به جام جهانی باید ۱۰ پله را پشت سر بگذاریم و حالا روی پله نهم هستیم. وقتی اینقدر زحمت کشیدیم تا به اینجا برسیم باید پله آخر را هم با قدرت بالا برویم تا فقط بماند بحث صدرنشینی و بازی با کره در سئول. انشالله آن را هم با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

آزمون در آلمان سراغ حاشیه نرود موفق می شود / بانوان فوتبالیست ایران برگردند دیگر خانم های سابق نیستند

تیم ملی بانوان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و در دومین بازی ۷ بر صفر به چین باخت. این شکست تا چه اندازه در روحیه تیم ما تاثیر منفی می‌گذارد؟

قطعاً تاثیر منفی نمی‌گذارد. باید تبریک گفت که تیم دختران ایران برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا رفت. این خودش یک موفقیت است. همین خودش می‌تواند یک تجربه بزرگ برای بانوان ایرانی باشد. این بچه‌ها وقتی برگردند دیگر دخترهای سابق نیستند بلکه با کوله باری از تجربه به ایران برمی‌گردند. آنها ۷ بر صفر به تیمی‌باختند که بارها در همین رقابت‌ها قهرمان شده. بنابراین ما چیزی از دست ندادیم. باید از این دخترهای ایران حمایت کنیم تا در دوره‌های بعدی با قدرت ظاهر شوند.

دروازه بان تیم فوتبال بانوان ایران در دیدار قبلی بهترین بازیکن شد ولی مقابل چین ۷ گل خورد. این موضوع روحیه او را تخریب نمی‌کند؟

گل خوردن که فقط تقصیر دروازه بان نیست اصلا ۷ گل خورده فدای سر دختر ایران. بازیکنانی که در خط دفاعی تیم ایران مقابل مهاجمان چینی بازی کردند هرگز تجربه چنین مسابقه‌ای را نداشتند. شنیدم که سرمربی تیم گفته ما بازنده سربلند بودیم. ما که بازی را ندیدیم ولی قطعاً بچه‌ها زحمت کشیدند. خانم زهره کودایی هم باید بدانند که ما یادمان نمی‌رود با دست‌های او بود که بانوان ایرانی به مسابقات آسیایی صعود کردند و اینها همه برای آنها تجربه می‌شود و مطمئنا در بازی سوم شان فوتبالی به مراتب بهتر از دیدار اول و دوم به نمایش خواهند گذاشت.

نظر شما