شناسهٔ خبر: 52145441 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

 تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، سوم بهمن ‌ماه) با ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۵۶ هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با پنج‌هزار و ۹۴۴ واحد کاهش به ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۷۳۳ واحد افت به ۲۰۶ هزار و ۱۲۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۰ هزار و ۷۴۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۳ هزار و ۵۸۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۶۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۴۹ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۱۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۹ واحد، مس شهید باهنر (فباهنر) با ۳۶ واحد و توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۹۵۵ واحد، صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزارو ۸۷۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با یک‌هزار و ۶۳۱ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۱۴۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک‌هزار و ۵۲ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۷۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، سایپا (خساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۹۹ میلیون و ۳۱۴ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۰۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد ثابت ماند.

نمادهای تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، مدیریت انرژی امید تابان هور(وهور)، توزیع داروپخش (دتوزیع)،‌ فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) و پخش هجرت (هجرت) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.       

نظر شما