شناسهٔ خبر: 52143194 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد خرید برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب/ شماره دو؛ نغمه مستشارنظامی

همزمانی نمایشگاه با هفته زن بهترین فرصت برای مطالعه زندگینامه مادران شهداست

نغمه مستشارنظامی، شاعر آیینی و دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌دهد که از فرصت همزمانی دومین نمایشگاه مجازی کتاب با هفته زن برای تهیه و مطالعه داستان‌های مرتبط با خاطرات و زندگینامه مادران شهدا استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
این شاعر آیینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهارکرد: از جمله آثار پیشنهادی در مجموعه خاطرات مادران شهدا که در راستای تاکید ویژه مقام معظم رهبری چاپ و نشر شده‌اند می‌توان به «ستاره‌های کوکب» شامل زندگینامه داستانی کوکب اسکندری، مادر شهیدان حسن، علی و رضا مظفر و جانباز حسین مظفر، نوشته راضیه تجار از نشر روایت فتح، «به بها خریدند» درباره مادر شهیدان احمد،علی، یونس و محمد جوادنیا، نوشته طاهره حمزه‌پور، نشر ستارگان، «بهشت زیر قدم‌هایش» زندگی و خاطرات شهربانو سادات حسن‌خانی، از نشر شهید ابراهیم هادی، «بانوی قرن» از سعیده زراعتکار از نشر روایت فتح، «تنها گریه کن» از اکرم اسلامی نشر حماسه یاران و «عزیزخانم» نوشته فاطمه جعفری از نشر راه یار اشاره کرد.

مستشارنظامی ادامه داد: کتاب «حوض خون» درباره نقش زنان در دفاع مقدس نوشته فاطمه میرعالی از نشر راهیار نیز کتاب باارزشی است. این اثر خاطرات و روایت‌های ۶۴نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیت‌شان در بخش رخت‌شویی رزمندگان دفاع مقدس را شامل می‌شود.

وی همچنین به انتشار مجموعه آثاری از شاعران فارسی‌زبان هند، افغانستان و پاکستان توسط انتشارات موسسه فرهنگی شاعران پارسی زبان اشاره کرد و افزود: از جمله آثار باارزش این مجموعه خواندنی می‌توان به «سماع محشر» نوشته محمد سعید شریفی، «از بلخ و هند و شیراز» تالیف فرزانه خجندی و «نوحه مرغابیان» نوشته کبری حسینی بلخی اشاره کرد که خواننده با مطالعه این کتاب‌‌ها با ادبیات کشورهای همسایه آشنا می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما