شناسهٔ خبر: 52139608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با بررسی یک طرح به‌صورت دوفوریتی

زهرا علیدادی

نمایندگان مجلس با بررسی دو فوریتی طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با ۵۹ رأی موافق، ۱۲۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه با دو فوریت طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند و بنابراین این طرح به صورت عادی رسیدگی می‌شود.

محمدرضا صباغیان به عنوان طراح این طرح، گفت: برخی از دستگاه‌ها برای به کارگیری نیرو آزمون برگزار می‌کنند که کار خوبی است، اما برخی شرکت‌های خصوصی و به ویژه خصولتی‌ها هر گونه بخواهند استخدام می‌کنند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح، کسانی که قصد اشتغال در بخش خصوصی و خصولتی را دارند، به اداره کار معرفی شده و در آنجا ثبت‌نام می‌کنند و شرکت‌ها نیز بعد از استعلام از این اداره‌ها، آنان را به کار می‌گیرند. ثبت نام در اداره کار باعث می‌شود نوبت و شرایط شغلی و تخصص رعایت شده و از این طریق نظارت بیشتر خواهد شد.

مهرداد گودرزوند در مخالفت با دو فوریت این طرح، گفت: ما نمی‌توانیم دستگاه‌های خصوصی را ملزم کنیم تا از طریق ادارات دولتی نیرو استخدام کنند. ما طبق قانون اساسی صرفاً باید امکان ایجاد شغل را فراهم کنیم.

محسن زنگنه نیز به عنوان مخالف دو فوریت این طرح، گفت: نباید بخش خصوصی را ملزم کرد که نیروهای خود را از طریق یک اداره دولتی به کارگیری کند و این کار برخلاف حمایت از تولید است. راه‌اندازی سامانه‌های کار بر عهده شرکت‌های کاریابی است.

نظر شما