شناسهٔ خبر: 52139093 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

حریفان جدید خراسانی‌ها در راه صعود به لیگ برتر والیبال

دور یک‌هشتم نهایی لیگ‌یک والیبال با ۴ تیم از خطه خراسان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ حریفان خراسانی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ دسته‌یک والیبال زنان مشخص شدند. ۴ نماینده از مجموع ۵ نماینده خراسان در این لیگ موفق شدند از گروهشان به مرحله بعدی صعود کنند و حالا باید در گروه‌های جدید با حریفان جدید رقابت کنند.

با برگزاری دیدار‌های دور برگشت، مرحله مقدماتی لیگ دسته‌یک زنان به پایان رسیده است. ۳۳ تیم با شروع مرحله مقدماتی به میدان آمدند. امسال ۵ نماینده از خراسان رضوی در رقابت‌ها حاضر شدند؛ یک نماینده از مشهد، ۲ تیم از تربت‌حیدریه، یک تیم از نیشابور و یک تیم دیگر از درگز در گروه‌های مختلف به‌مصاف حریفان رفتند. در پایان دور رفت که ابتدای دی در شهر‌های مختلف برگزار شده بود، خراسانی‌ها در‌مجموع ۱۱ پیروزی و ۵ شکست را به دست آوردند. اوج درگز ۳ شکست داشت، ستارگان تربت‌حیدریه ۴ پیروزی کسب کرده بودند خیام‌بتن نیشابور ۲ پیروزی و یک شکست را تجربه کرد و سورن مشهد نیز با ۳ پیروزی راهی دور برگشت شد.

دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان دسته‌یک زنان ایران در ۸ گروه شامل ۲ گروه پنج‌تیمی، ۵ گروه چهار‌تیمی و یک گروه سه‌تیمی پیگیری شد. با شروع دور برگشت، اوج درگز همچون دور رفت ناکام و ضعیف ظاهر شد و ۳ دیدارش مقابل سورن شیراز، والیبال گلستان و ژوبین قزوین را با نتایج یکسان ۳ بر ۰ به پایان رساند و به‌این‌ترتیب کار این نماینده خراسان در گروه دوم به پایان رسید.

در گروه‌یک مسابقات، ستارگان تربت‌حیدریه در دور برگشت نیز در تمام بازی‌هایش با قدرت پیروز شد. ستارگان ۳ بر ۰ موحم فریدون‌کنار را شکست داد و با همین نتیجه اسپرت هوشیار تبریز را از پیش‌رو برداشت. فولاد هرمزگان نیز ۳ بر ۱ مغلوب تیم ستارگان تربت حیدریه شد. در گروه چهارم خیام‌بتن نیشابور حضور داشت که این تیم در بازی اول ۳ بر ۱ نوین ارومیه را شکست داد. تیم نیشابور در بازی بعدی مقابل دریا‌نوردان فرح‌آباد ۳ بر ۰ پیروز شد. سورن مشهد در بازی اول به‌مصاف نام‌آوران قائمشهر رفت و این بازی را ۳ بر ۱ پیروز شد. در بازی دوم و آخر خود نیز ۳ بر ۰ نفت امیدیه را شکست داد. ثامن تربت‌حیدریه که میزبان بود، والیبال سنندج را ۳ بر ۲ از پیش‌رو برداشت و آوای شهرکرد را نیز ۳ بر ۰ شکست داد.

با نتایجی که هفته گذشته رقم خورد، ۴ تیم از خراسان رضوی راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شدند و فقط یک تیم از استان نتوانست صعود کند. در پایان این مرحله، تیم‌های ستارگان درخشان تربت‌حیدریه و موحم فریدون‌کنار از گروه اول، سورن شیراز و ژوبین قزوین از گروه دوم، علی‌بابا اصفهان و فدک قم از گروه سوم، خیام‌بتن نیشابور و الماس جم بوشهر از گروه چهارم، کهکشان شیراز و نادره رمضانی از گروه پنجم، سریک گنبد و چادر‌ملو اردکان از گروه ششم، سورن خراسان و نام‌آوران قائمشهر از گروه هفتم، مهر ثامن تربت‌حیدریه و آوای شهرکرد از گروه هشتم به مرحله دوم مسابقات صعود کردند.

با شناخت ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم نهایی، گروه‌بندی این مرحله نیز مشخص شد که ۱۶ تیم صعود‌کننده در ۴ گروه به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت. هنوز زمان برگزاری و میزبانان مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ دسته‌یک زنان از‌سوی سازمان لیگ اعلام نشده است؛ زیرا فدراسیون فعلا درگیر پلی‌آف لیگ برتر بانوان است.

در گروه‌یک، ستارگان درخشان تربت‌حیدریه با فدک قم، کهکشان شیراز و نام‌آوران قائمشهر هم‌گروه شد. در گروه دوم سورن شیراز، الماس‌جم بوشهر، سریک گنبد کاووس و آوای شهرکرد حضور دارند. سورن مشهد در گروه سوم با موحم فریدون‌کنار، علی‌بابا اصفهان و نادر رمضانی باید رقابت کند؛ اما ۲ نماینده خراسان در گروه چهارم با یکدیگر هم‌گروه شده‌اند. ژوبین قزوین، خیام‌بتن نیشابور، چادر‌ملو اردکان و ثامن تربت‌حیدریه تیم‌های آخرین گروه را تشکیل می‌دهند.

نظر شما