شناسهٔ خبر: 52135506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

کلانشهر اراک به ۶ پانسیون مطالعاتی مجهز است

اراک - ایرنا - سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک با هدف فراهم کردن مکان مناسب مطالعه به ویژه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران ۶ پانسیون مطالعاتی دارد.

صاحب‌خبر -

«سکینه خاتون مهدیان‌پور» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پانسیون مطالعاتی نوعی از کتابخانه‌های خصوصی است که دارای طراحی خاص و منحصر به فردی برای مطالعه است و در حقیقت فضای این مکان‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که شرایط و محیط را برای داوطلبان کنکور، دانشجویان و پژوهشگران فراهم سازد.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی پانسیون‌های مطالعاتی وجود فضای خصوصی آنها است و معمولا ظرفیت‌های کمتری در مقایسه با کتابخانه‌های عمومی دارند و نیز ساعات حضور در پانسیون‌ها بیشتر است و متقاضیان می‌توانند زمان بندی بهتری برای مطالعه خود در نظر بگیرند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: یک واحد از ۶ پانسیون مطالعاتی اراک با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد و پنج پانسیون دیگر مجوز فعالیت خود را از فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند.

مهدیان پور افزود: این پانسیون‌ها شامل «ترنم، استاد قاسمی، راه اندیشه، هدف، اوج و سما» هستند که پانسیون مطالعاتی «سما» واقع در مقابل استانداری مرکزی شهرک بهاران مجوز فعالیت را از کتابخانه‌های عمومی دریافت کرده است.

وی بیان داشت: با اتمام زمان مجوز پنج پانسیونی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت گرفته‌اند، متقاضیان باید درخواست تمدید مجوز خود را از نهاد کتابخانه‌ها ارایه کنند.

وی اظهار داشت: اکنون یک سالن مطالعه در اراک با مجوز کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد که در ۲ طبقه با ظرفیت هر طبقه ۱۲ نفر ویژه بانوان ارایه خدامات می‌کند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: این پانسیون مطالعاتی به امکاناتی شامل ایتنرنت، اتاق پژوهش، مشاوره تحصیلی، است و فضای آرام برای مطالعه در این پاسیون ها فراهم شده است. 
مهدیان پور افزود: طبق گروه بندی پانسیون‌ها به الف، ب و ج تقسیم شده که استان مرکزی در گروه ب جای دارد.

وی اظهار داشت: پانسیون‌ها در 2 قسمت دسته‌بندی شده‌اند که شامل کتابخانه‌های عمومی ویژه و پانسیون‌های مطالعاتی با هزینه ماهانه ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و پانسیون‌هایی که تنها دارای سالن مطالعه می‌باشند و دارای خدمات کتابخانه‌ ای نیستند با هزینه هر ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما