شناسهٔ خبر: 52133849 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قول معاونت فنی صداوسیما مرکز اصفهان به فوتبال‌دوستان؛

تصاویر با کیفیت شاید از آغاز لیگ بیست‌ودوم!

مجید زنجانی، معاونت فنی صداوسیمای مرکز استان اصفهان اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصد کار HD شدن واحد سیار برای پخش زنده مسابقات فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدتی می‌شود مطالبه هواداران فوتبال در استان اصفهان، پخش زنده تصاویر با کیفیت بالا است. این در حالی است که استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان و به تازگی فارس از این قابلیت جدید سود می‌برند و انتظار می‌رود استان اصفهان نیز طی روزهایی که هواداران دو تیم آن یعنی ذوب‌آهن و سپاهان از ورزشگاه‌ها دور هستند، شاهد تصاویر HD از گیرنده‌ها خود باشند. پیش از این درخصوص HD شدن تصاویر، وعده‌هایی از سوی مسئولان رسانه ملی مرکز اصفهان به فوتبال‌دوستان داده شد.

حدوداً سه ماه پیش و در تاریخ هشتم آبان ۱۴۰۰ خبرنگار ایمنا این موضوع را پیگیری کرد تا به سرنخی برسد و مطلع شود که صدا و سیمای مرکز استان اصفهان چه زمانی تجهیزات HD را خریداری می‌کند. به همین منظور با مجید زنجانی، معاونت فنی این سازمان گفت‌وگویی انجام شد.

در آن زمان زنجانی اظهار کرد: مقداری از بودجه خرید تجهیزات را تأمین کرده‌ایم. آن زمان بودجه‌ای که از سوی رسانه ملی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته شد، کفاف تمام هزینه‌های خرید یک واحد سیار را می‌داد، اما متأسفانه افزایش قیمت ارز موجب شد تا همان مبلغ ۷۰ درصد پروسه را تأمین کند. به طور مثال سال گذشته امکان خرید یک واحد سیار HD با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بود؛ اما درحال‌حاضر برآورد هزینه روی ۴۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول قول داده بود که پروسه این پروژه، خیلی سریع انجام شود و برای نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران، بازی‌های نماینده‌های اصفهان در این رقابت‌ها، با کیفیت مطلوب روی آنتن برود تا نظر مثبت مخاطبان جلب شود. اما نکته اینجا است که نیم فصل دوم فوتبال از دیروز- شنبه- دوم بهمن ۱۴۰۰ شروع شد و همچنان خبری از آن اتفاق بزرگ نیست.

به همین منظور دوباره و برای مشخص شدن روند پیشرفت کار، با مجید زنجانی معاونت فنی صدا و سیما مرکز استان اصفهان صحبت شد تا دلیل این تأخیر بررسی شود. وی در همین خصوص گفت: برای این کار، شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن، قول‌های مساعدی برای همکاری مالی با سازمان انجام داده‌اند. برای مثال شرکت فولاد مبارکه در بخش تأمین خودرو واحد سیار و بخشی از تجهیزات آن، اقدامات مثبتی انجام داده است. درخصوص شرکت ذوب‌آهن نیز باید بگویم با وجود وعده‌هایی که به ما داده‌اند، اما هنوز حرکتی انجام نشده است.

سعی ما بر این است که تا ۶ ماه آینده به هدف خود برسیم‌

زنجانی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بالاخره کار HD شدن تصاویر به سرانجام می‌رسد، اظهار کرد: کارها انجام شده، تجهیزات خریداری شده و خودروی واحد سیار آماده است؛ اما یک بخش کوچک از کار باقی مانده که استاندار اصفهان و مسئولان مربوطه قول‌هایی دادند تا این هزینه را هم تأمین کنند، سعی ما بر این است که تا شش ماه آینده به هدف خود برسیم‌.

معاونت فنی صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که آیا واحد سیار HD به اواسط یا اواخر فصل ۲۱ لیگ برتر می‌رسد یا خیر، بیان کرد: امیدواریم که انشاالله این اتفاق رخ دهد و هرچه سریع‌تر تصاویر با کیفیت و مطلوب روی آنتن برود. اگر بخواهم آماری از پیشرفت کار به شما ارائه دهم، می‌توانم بگویم که بالای ۸۰ درصد در این قضیه پیشرفت داشته‌ایم که این خیلی خوب است.

منتظر اجرای مناقصه نصب تجهیزات واحد سیار هستیم

وی ادامه داد: اگر شما چند ماه پیش از من در این خصوص سوال می‌کردید، امیدی به حل شدنش نداشتم؛ اما خدا را شکر الان بیش از ۸۰ درصد کار حل شده است، فقط ۲۰ درصد دیگر مانده که همه دوستان در کنار کارخانه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن کمک می‌کنند تا هرچه سریع‌تر این تلاش‌ها به نتیجه برسد. این روزها درحال برگزاری یک مناقصه هستیم تا نصب تجهیزات واحد سیار را شروع کنیم که انشاالله این اتفاق رخ خواهد داد.

به گزارش ایمنا با توجه به صحبت‌های معاونت فنی سازمان صدا و سیمای مرکز استان اصفهان، مطمئناً هواداران پرشور دو باشگاه بزرگ اصفهانی لحظه‌شماری می‌کنند تا بازی‌های تیم محبوبشان با کیفیت HD روی آنتن برود. موضوعی که باید دید تا پایان این فصل شاهد خواهیم بود یا اینکه به لیگ بیست و دوم موکول می‌شود.

نظر شما