شناسهٔ خبر: 52133633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

گروه کنترل حیات وحش در استان اردبیل راه اندازی شد

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به مشاهده روباه و گرگ در اطراف شهرها و روستاها اکیپ کنترل حیات وحش راه‌اندازی شده تا مردم دغدغه‌ای از بابت حضور این حیوانات وحشی نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به مشاهده روباه و گرگ در اطراف شهرها و روستاها اکیپ کنترل حیات وحش راه‌اندازی شده تا مردم دغدغه‌ای از بابت حضور این حیوانات وحشی نداشته باشند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، سعید شهند در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک در اردبیل اظهار کرد: ما با تنوع زیستی در سطح استان روبه‌رو هستیم ولی با توجه به شرایط سرما و برف و کولاک باید به کمک حیات وحش بشتابیم و آنها را از گرسنگی و شرایط سخت زندگی نجات دهیم.

وی گزارش‌های مردمی را از مشاهده روباه، گرگ و سایر حیوانات وحشی در اطراف شهرها و روستاها یادآور شد و تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده حیات وحش در اطراف شهرها و روستاها می‌توانند از طریق سامانه 1540 به محیط زیست گزارش داده تا اکیپ‌های محیط‌بانی به منطقه اعزام شوند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش محیط‌بانان تأمین علوفه به شکل دستی، دانه‌پاشی و همچنین تأمین غذای برخی از حیوانات در طبیعت انجام شده تا آنها بتوانند با تغذیه مناسب از حضور در شهرها و روستاها و یا وارد آمدن خسارت ممانعت شود.

شهند به اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: تأمین امنیت زیستی در کنار امنیت غذایی و بهداشتی بسیار مهم است و ضروری است این تهدید گسترده را جدی گرفته و مانع از خطرات و آسیب‌های آن باشیم.

وی سازمان حفاظت محیط زیست را متولی نظارت بر حسن اجرای قوانین زیست محیطی اعلام کرد و ادامه داد: هدف غایی ما تحقق اصل 50 قانون اساسی است.

شهند به 3 موضوع اصل 50 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این اصل ممنوعیت آلودگی و تخریب محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و سعی بر این بوده تا عاملان تخریب در طبیعت و مواهب خدادادی مورد مجازات قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این اصل حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی اعلام شده و تلاش بر این بوده تا از این ظرفیت در جهت بهبود زندگی مردم استفاده شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل صیانت حقیقی در این حوزه را یادآور شد و اضافه کرد: حرکت مهم و تأثیرگذار در این زمینه توجه به مؤلفه توسعه پایدار است اما محیط زیست هیچ وقت در برابر توسعه قرار نگرفته بلکه سعی دارد تا اهداف توسعه‌ای پایدار و متوازن عینیت پیدا کند.

خبرنگار: سمیه درازی
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما