شناسهٔ خبر: 52133587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشته شدن افسر پلیس آمریکا و طرح درخواست اصلاح قانون اسلحه

نیویورک - ایرنا- درپی کشته شدن یک افسر پلیس و جراحت شدید افسر دیگری در تیراندازی شب گذشته در منطقه هارلم نیویورک آمریکا، شهردار این شهر از قانونگذاران کشورش خواست اصلاحات قانون اسلحه را تصویب کنند.

صاحب‌خبر -

اریک آدامز شهردار جدید نیویورک که خشونت های مسلحانه و تیراندازی های مرگبار در کشورش به امری عادی تبدیل شده است، گفت: ما اینجا اسلحه نمی سازیم. پس چگونه هزاران اسلحه را از خیابان جمع آوری می کنیم و آنها هنوز راه خود را به شهر نیویورک پیدا می کنند؟ این سلاح ها در دستان افراد قاتلی قرار دارند که جوامع ما را ویران می کنند.

اریک آدامز اضافه کرد: واشنگتن باید به ما بپیوندد و برای متوقف کردن جریان اسلحه در شهر نیویورک و شهرهایی مانند نیویورک اقدام کند.

این اظهارات شهردار نیویورک پس از تیراندازی در منطقه هارلم این شهر و کشته شدن یک افسر پلیس و مجروح شدن یک افسر دیگر منتشر شد.

گفته می شود حال افسر دوم وخیم است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، جمعه شب درحالی که سه افسر پلیس پس از دریافت شکایت از یک دعوای خانوادگی به آپارتمانی در محله هارلم نیویورک می روند، به سمت آنها شلیک می شود که یک افسر کشته و دیگری مجروح می شود.

افسر سوم هنگامی که مظنون قصد فرار از آپارتمان را داشت، با او درگیر می شود و مظنون را با دو گلوله از پا در می آورد.

کیچانت سیول رییس پلیس شهر نیویورک گفت: اداره و  شهر ما داغدار است. تنها در ماه جاری در چهار مورد به افسران ما شلیک شده  که حال یکی از آنها وخیم  و اکنون یک افسر ما کشته شده است.

شبکه خبری  سی ان ان ۶ آذر ماه در گزارشی درباره جنایت با سلاح گرم در آمریکا اعلام کرد نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که دوهزار کشته و مجروح برجای گذاشته است.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، آمریکا تنها کشور در جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است. بنابر داده های  موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی» (Small Arms Survey (SAS در ازای هر 100 شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی می گوید شمار دقیق سلاح هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح های ثبت نشده، مشخص نیست اما  بنابر داده های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می شود که آمریکایی ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح ها را دراختیار دارند.

نظر شما