شناسهٔ خبر: 52133516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/علی عبدالصمدی

حضرت فاطمه زهرا؛ بهترین الگوی صبر و مقاومت

حضرت فاطمه زهرا (س) در طول حیات پربرکتشان بهترین الگوی صبر، مقاومت و ایثار برای بانوان این سرزمین مخصوصا مادران جانبازان و شهدا هستند.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تقویم به نام روز زن و روز مادر نامگذاری شده است.

زادروز خجسته‌ی بانوی بزرگوار دو عالم، ام ابیها، همسر شیر خدا و مادر امام حسن، امام حسین و زینب کبری و ام کلثوم علیهم السلام اجمعین، بهانه‌ای جهت تعظیم و تکریم و تمجید از مقام و شخصیت مادران و زنان سرزمینمان است.

مادرانی که سختی و سنگینی بار زندگی را به دوش میکشند، هم همسری دلسوز و مهربان هستند و هم نقش حساس مادر در نهاد مقدس خانواده را به درستی ایفا میکنند.

مادرانی که دلسوزانه در برابر مشکلات زندگی ایستادند و دوشادوش همسران خود در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کردند و توانستند هم در قبال خانواده‌ی خود و هم در مقیاس بزرگتر، برای جامعه‌ی خود ثمربخش باشند.

بسیاری از مادران در کنار نقش خطیر مادری خود در نهاد خانواده در عرصه‌های اجتماعی به عنوان معلم، مدیر، معاون، رییس، پزشک، پرستار و حتی در مناصب خطیر سیاسی و استراتژیک ظاهر شدند و بسیار هم خوش درخشیدند و توانستند از عهده‌ی امور به خوبی برآیند. بسیاری از این بانوان و مادران با دلسوزی مادرانه‌ی خود توانستند به وظایف اجتماعیشان عمل کنند و برای جامعه‌ی خود مفید واقع شوند.

در این میان نباید از نقش حساس مادران و همسران قشر معلول و جانبازان عزیز غافل ماند. مادران معلولین که بعضا از بدو تولد فرزند معلولشان رسالت عظیم مادر بودن و بزرگ کردن چنین فرزندانی را بر عهده گرفتند، قطعا بهشت زیر پایشان است.

مادران و همسران جانبازان فداکار دوران دفاع مقدس نیز اجر زحماتشان دست کمی از جهاد فی سبیل الله نیست. مادران همسرانی که بالغ بر سه دهه است همدرد فرزندان و همسران خود هستند و سنگینی مسئولیت زندگی و بیماری همسرشان را با عشق علاقه به دوش میکشند. قطعا چنین بانوانی بهشت زیر پایشان است.

باید به چنین همسران و مادرانی و البته همه‌ی مادران بانوان سرزمین گفت هر روز روز بزرگداشت شماست. هر روز را باید برای تعظیم و تکریم مقام زن و مادر در نظر داشت.

زحمات مادران و بانوان ایرانی بالاخص مادران معلولین و جانبازان کسانی که به هر شکل دردمند هستند، به هیچ عنوان بی اجر و ثواب نخواهد ماند. این چنین مادرانی قطع به یقین بهترین نمونه‌ها و الگو‌ها برای سایر مادران و بانوان در جامعه هستند و باید از سیره‌ی زندگی و صبر آنان درس گرفت.

انتهای پیام/133

نظر شما