شناسهٔ خبر: 52133431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

همزمان با مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها با قوت جریان دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: هم اکنون قرارگاهی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها وجود دارد تا اگر غربی‌ها نخواهند به خواسته‌های به حق ما تمکین کنند محتاج التماس به آنها نباشیم.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال توافق موقت در مذاکرات وین اظهار داشت: در این دوره از مذاکرات به تیم مذاکره کننده کشورمان به نسبت تیم قبلی اطمینان بیشتری داریم و نگرانی ما از اینکه همان مواضع و اصول کشور، نظام و منافع ملت در مذاکرات تکرار شود وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها رئیس جمهور بیان کردند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کمک‌کننده به دستگاه دیپلماسی بوده و مذاکرات بر همین اساس دنبال می‌شود. البته مجلس هم معتقد است که هیچگاه نباید از این قانون تخطی شود و اگر بنا است مذاکرات ادامه داشته باشد بایستی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم در دستور کار مذاکره‌کنندگان باشد.

وی افزود: اگر بنا است که بپذیریم درباره درصدی از میزان غنی‌سازی تصمیم‌گیری کنیم همین امروز و همین ساعت باید طرف مقابل تصمیم‌گیری کند که رسماً و از طریق کانال رسمی و شفاف هماهنگی‌های لازم بین بانک مرکزی سوئیس و ... با بانک مرکزی ایران به منظور مبادلات بانکی صورت گیرد و بخشی از طلب‌هایی که ما داریم از طریق کانال رسمی وارد کشورمان شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی تعهد نسیه را نمی‌پذیرد و فقط توافق نقد در برابر نقد را ملاک عمل می‌دانیم.

همزمان با مذاکرات، خنثی کردن تحریم‌ها با قوت جریان دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون قرارگاهی برای هدایت مذاکرات وجود دارد تا دیپلماسی در خدمت میدان و میدان در خدمت دیپلماسی باشد و این دو موضوع با یکدیگر حرکت خواهند کرد. البته ما شاهد آن هستیم که قرارگاه دیگری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها وجود دارد که اتفاقاً فعال‌تر از گذشته است و اگر غربی‌ها نخواهند به خواسته‌های به حق ما تمکین کنند ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که محتاج التماس به آنها نباشیم.

 

نظر شما