شناسهٔ خبر: 52133379 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

انواری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سفر رئیس جمهور به روسیه مکمل دیدگاه منطقه‌گرایی دولت است

یک فعال سیاسی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: سفر آقای رئیسی به روسیه مکمل دیدگاه سیاست منطقه‌گرایی دولت است که به خوبی نمود پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

حسین انواری فعال سیاسی در گفت‌‎وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص سیاست خارجی کشور، اظهار داشت: روابط با کل کشور‌های جهان به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا جزء سیاست‌های کلی نظام است. در دولت‌های قبل بخشی از این سیاست عملیاتی شد و بخشی از آن به دلایل مختلف مورد استقبال قرار گرفته نشد. در دولت سیزدهم عزمی به وجود آمد که در درجه اول با همسایگان و در درجه دوم با دولت‌هایی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران خصومت ندارند و می‌توان همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را با آن‌ها داشت، رابطه برقرار کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم تا به اینجای کار در عملیاتی‌ساختن اهداف کلان نظام در حوزه سیاست خارجی موفق عمل کرده و امید می‌رود در ادامه مسیر موفقیت‌‎ها ادامه داشته باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ارتباط با چین و روسیه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، اما متأسفانه در دولت قبل روابط با شرق جدی انگاشته نشد و تمام ظرفیت و توان دولت بر توسعه روابط با غرب و برجام متمرکز شده بود.

انواری معتقد است: وقتی دولت سیزدهم بهبود روابط خارجی با کشور‌های منطقه به‌ویژه همسایگان را در دستورکار قرار داد تمام مسئولان نظام و افکار عمومی از آن استقبال کردند و حتی مورد استقبال کشور‌های منطقه واقع شد. این نگاه روزنه‌های امیدی را برای فعال کردن سیاست خارجی ایجاد کرد و به امید خدا برکات و خیرات آن را طی چند ماه آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه نیز عنوان کرد: سفر آقای رئیسی به روسیه مکمل دیدگاه سیاست منطقه‌گرایی دولت سیزدهم است که به خوبی نمود پیدا کرده است.

انواری توسعه روابط با چین را هم یک ضرورت مهم عنوان کرد و گفت: چین از مدت‌ها قبل آمادگی بهبود روابط با کشورمان را داشت، اما در اینجا یک مسئله وجود داشت و آن مسئله این بود که چین می‌گفت ما با ایران توافقاتی را امضا می‌کنیم اما بیش از اینکه عملیاتی شود ایران آن را رسانه‌‎ای و افشا می‌کرد. چینی‌ها این موضوع را نمی‌پسندیدند. سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین می‌تواند نگاه چینی‌ها را تغییر دهد و شرایط میان ایران و چین را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما