شناسهٔ خبر: 52133356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رویداد استانی تئاتر بچه‌های مسجد در استان قزوین برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر رویداد استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۳ تا ۱۲ بهمن‌ماه در مساجد شهر قزوین برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا امامقلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا اشاره به ویژه‌برنامه‌های این نهاد فرهنگی و هنری در دهه فجر چهل‌وسوم اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر رویداد استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از 3 بهمن تا 12 بهمن‌ماه در مساجد مختلف شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 3 تئاتر مردمی در این رویداد هنری اضافه کرد: نمایش‌های روبه، کفش و روزی که بهشتی شدم 3 نمایشی هستند که دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در طول سال آماده شده و از فردا در مساجد قزوین به روی صحنه خواهند رفت.مکان برگزاری این نمایش‌ها در مساجد محلات مختلف شهر قزوین است و این مساجد طوری انتخاب شده‌اند که کلیه جمعیت شهر قزوین را تا حدود زیادی پوشش دهند.

امامقلی ادامه داد: مسجد کریم اهل بیت(ع)، مسجد امام خمینی(ره)، مسجد صاحب‌الزمان(عج)، مسجد امام حسن(ع)، مسجد محمد رسول‌الله(ص)، مسجد موسی ابن جعفر(ع)، مسجد مسلم ابن عقیل(ع)، حسینیه امام علی(ع) و کانون فرهنگی تربیتی رشد 9 مسجد و پایگاه مذهبی هستند که 3 نمایش یادشده در آنها برای مردم اجرا خواهند شد.

وی یادآور شد: در این رویداد 10 روزه نمایش‌‌های کفش به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی علی سلیمانی، روزی که بهشتی شدم به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی فائزه کاظم‌پور و روبه به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محمد یغمایی در مساجد گفته‌شده برای مردم اجرای عمومی می‌شوند.

اجرای تئاتر بچه‌های مسجد تا 3 اسفندماه آینده ادامه دارد

رئیس حوزه هنری قزوین در قزوین با بیان اینکه بخش‌های بعدی این رویداد استانی تئاتر از 12 بهمن تا 4 اسفندماه اجرا خواهد شد، گفت: فهرست آثار نمایشی قابل اجرا در این بخش‌ها هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

امامقلی تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی را از جمله اهداف مهم برگزاری این رویداد هنری دانست و افزود: همچنین برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌های تئاتر مردمی برای اجرای نمایش‌های تولیدشده در مساجد محله، شهر و استان و در نهایت فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد از جمله اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/ش

نظر شما