شناسهٔ خبر: 52133260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آغاز پویش آزادسازی زنان زندانی غیرعمد همزمان با ولادت حضرت ز...

اقتصاد ایران: مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از برگزاری 500 برنامه در سطح استان به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) پویش آزادسازی زنان زندانی با جرائم غیرعمد و پویش نذر خون آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

صفیه محمودزاده مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سالروز ولادت خانم فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: با توجه به مقام و شان زن در جامعه همچون سنوات گذشته به مناسبت ولایت خانم فاطمه زهرا (س) در سطح استان آذربایجان‌غربی ۵۰۰ برنامه در بسیج جامعه زنان با ۵۰ عنوان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌ها در این بزرگداشت، برگزاری جشن‌های روز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر در سطح رده و اقشار بسیج برای گسترش و سیره فاطمی، هویت‌بخشی و تربیت زن تراز انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی الگوی سوم از دیدگاه اسلام و انقلاب و همچنین بانوان به عنوان پرچمداران جنگ نرم است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امام(ره) زنان را انسان ساز معرفی کرده است تصریح کرد:  نقش بانوان در نظام اسلامی براساس دیدگاه‌های امامین انقلاب در بیانیه گام دوم تبیین شده و ضروری است که دستاوردهای بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه تجلیل از مادران و زنان نمونه و نخبه به جامعه انعکاس داده شود.

وی یادآور شد: بایستی سعی شود زندگی و فرهنگ و سیره فاطمی، عفت و حیا و ولایت‌مداری این بانوی بزرگوار در زندگی فردی پیاده‌سازی و حتی جهان سازی شود.

محمودزاده تصریح کرد: نشست‌هایی با موضوع ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی که جزو برنامه‌های محوری در هفته زن است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های هفته زن عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و بحث‌های تطبیقی در زمینه ابعاد بیانیه مقام معظم رهبری در کنگره هفت هزار زن شهید با حضور فرهیختگان و اساتید نخبگان و برگزاری نشست‌های بصیرتی در فضای مجازی و حقیقی با موضوع سبک زندگی فاطمی و ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه از برنامه‌های اجرایی در این هفته خواهد بود.

محمود زاده خاطرنشان کرد: برگزاری پویش "مادرم به خانه برمی‌گردد" از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است این پویش از ولادت حضرت زهرا(س) آغاز و تا ولادت امام علی (علی) ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر پویش آزادسازی زندانیان زنان جرائم غیر عمد پویش نذر خون در بین بانوان و خانواده‌های آنان در سطح استان برگزار می‌شود.

محمودزاده اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن بانوان و پویش دستبوس نیز برای گروه‌های جهادی با هدف رفع نیاز یا مشکل بانوان سالمند و مادران و همسران شهدا اجرا  و گروه‌های جهادی با حضور در خانه سالمندان به ارائه خدمات پزشکی و سایر موارد پرداخت خواهند کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در هفته زن، نشست‌های روشنگری در بحث بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان رسالت زنان و دختران تمدن‌ساز در عصر حاضر، تجلیل از مادران سه فرزند به بالا برای ترغیب آحاد مختلف خانواده‌ها برای افزایش فرزندآوری و جمعیت و برگزاری ۷۰ همایش در سطح استان با موضوع فرهنگ فاطمی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در هفته گرامیداشت مقام زن از بانوان  فرهیخته و نخبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تجلیل می‌شود و کارگاه‌های پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج و نیز مسابقات والیبال جام فجر یادواره سردار سلیمانی انجام و کمک‌های مومنانه و غبارروبی مزار شهدای زن از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت این هفته می‌باشد.

محمودزاده با اشاره به اینکه تولیدات خانگی زنان کارآفرین از طریق صدا و سیما  دراین هفته به نمایش گذارده می‌شود تصریح کرد: دیدار از خانواده شهدا به نیابت از فرزندان خود، برگزاری غرفه‌هایی در زمینه اسباب بازی‌های تولید ایرانی و داخلی برای کودکان و نمایشگاه تصویری از زن مسلمان یا جایگاه زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین همایش‌هایی برای زنان ایثارگر به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین روز این بزرگداشت مصادف با روز جمعه بانوان به طور منسجم و گسترده در نماز جمعه حضور پیاده خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما