شناسهٔ خبر: 52132997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تمام استان اردبیل اولویت است

گروه استان‌ها - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تمام استان اردبیل اولویت است و در این زمینه پیگیری‌ها انجام شده و ادامه‌دار است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تمام استان اردبیل اولویت است و در این زمینه پیگیری‌ها انجام شده و ادامه‌دار است تا بتوانیم با در نظر گرفتن ابعاد مختلف استان در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا هر 5 نقطه در استان اردبیل در منطقه آزاد مصوب شود افزود: مطالبه مردم این است که تمام استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شوند که ما نمایندگان نیز باجدیت پیگیر این موضوع هستیم و به همین منظور دستگاه‌های ذی‌ربط بازدیدهای مختلف برای بررسی جوانب سفرهای مختلفی به استان داشته‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای با رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور هم در مورد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل برگزار شده و حتی به دعوت امام جمعه اردبیل دبیر مناطق آزاد کشور در استان اردبیل حضور یافته و از تمام مناطق مورد نظر بازدید کرد که امیدواریم مناطق مختلف استان شامل منطقه آزاد تجاری شود.

موسوی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری باید مختص مناطق محروم باشد تا در رونق اشتغال و اقتصاد موثر باشد چرا که استان اردبیل جزو استان‌های محروم است و بی‌شک با توجه به ظرفیت‌های موجود استان می‌توانیم اردبیل را در زمره استان‌های در حال توسعه کشور قرار داد و مشکل اشتغال و اقتصاد استان را تا حدود قابل توجهی برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل نیز اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا با تخصیص اعتبارات لازم و کافی شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان باشیم که به همین منظور اقدامات اساسی در سطح استان به انجام رسیده و جدیت و تلاش ما رسیدن به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات استان از اهم مواردی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تاکنون زیرساخت‌های مناسبی در استان به وجود آمده که از جمله آن‌ها می‌توان به مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و با توجه به شرایط نامطلوب گمرک مرزی بیله‌سوار باید در راستای توسعه این مناطق نیز اقدامات اساسی انجام یابد.

انتهای پیام/132/س

نظر شما