شناسهٔ خبر: 52132280 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

خیری: لیگ ایران به فوتبال زیبا اهمیت نمی‎‌دهد/ حذف سرخابی‌ها باعث تاسف است، اما خوشحالم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: لیگ ایران کاملاً نتیجه گراست و به فوتبال زیبا اهمیت داده نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

شاهین خیری در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال و پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و نسبت به مسابقات قبل بهتر و روان‌تر کار کردیم، اما خیلی عالی و ایده آل نبودیم. حسین زاده، نیک‌نفس، مهدی پور و در راس آن‌ها یامگا ستاره‌های این مسابقه بودند.

وی درباره عملکرد استقلال در نیم فصل لیگ برتر گفت: در نیم فصل در بحث امتیازگیری بسیار عالی عمل کردیم، اما بازی باکیفیتی از استقلال ندیدیم و شاید تعداد بازی‌های خوب استقلال به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد. متاسفانه لیگ ایران کاملاً نتیجه گراست و به فوتبال زیبا اهمیت داده نمی‌شود و به طور کلی کیفیت لیگ‌برتر در این سال‌ها بسیار پایین آمده است.

*قهرمانی نیم فصل جام و افتخار ندارد

هافبک اسبق آبی‌پوشان پایتخت در رابطه با قهرمانی نیم فصل عنوان کرد: قهرمانی نیم فصل جام و افتخار ندارد، اما اینکه با صدرنشینی به استقبال نیم فصل دوم برویم از لحاظ روحی بسیار موثر خواهد بود. در این فصل خیلی بازی‌های باکیفیت از استقلال ندیدیم، اما دیدار با نفت مسجدسلیمان خوب امیدوار کننده بود. اگر استقلال کیفیتی که مقابل نفت داشت را ادامه دهد قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و شرایط از این هم بهتر خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان استقلال در این ۱۵ هفته خاطرنشان کرد: رودی ژستد هنوز به ۱۰۰ درصد آمادگی خود نرسیده، اما بازیکن موثری است و به تیم کمک می‌کند و اگر از لحاظ فیزیکی و بدنی بهتر شود می‌تواند موثر‌تر ظاهر شود. یامگا و وریا غفوری هرگاه بازی کردند بسیار سطح بالا نشان دادند. مهدی پور، نیک نفس، حسین زاده و سیدحسین حسینی هم بازیکنان خوبی بوده‌اند. بازیکنی که در استقلال توپ می‌زند باید همیشه در سطح بالای آمادگی قرار داشته باشد و به یکباره افت فاحش نکند و تلاش بسیاری از خود نشان دهد.

*اراده‌ای برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نیست

پیشکسوت استقلال درباره حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: این حذف باعث تاسف است، اما خوشحالم که این اتفاق افتاد، زیرا اگر سرخابی‌ها از آسیا حذف نمی‌شدند اختیار آن‌ها همچنان و تا سال‌های سال در اختیار دولت می‌ماند. این دو باشگاه از لحاظ درآمدزایی‌ها، تبلیغات و اِعمال قدرت بسیار برای مسئولان اهمیت دارند. مهم‌ترین نکته در خصوص این دو باشگاه بحث خصوصی‌سازی است که اراده‌ای برای انجام آن وجود ندارد و تمام صحبت‌ها نمایش و بازی است. دولت هیچ گاه این دو تیم را رها نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد به دست بخش خصوصی اداره شوند و شاید باز هم به صورت صوری دو شرکت را به عنوان اسپانسر این دو باشگاه معرفی کند، اما عملاً خودش مالک و مدیر آن‌ها باشد.

شاهین خیری در رابطه با تقابل استقلال و پیکان در جام حذفی گفت: متاسفانه این دیدار به دلیل ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا به تعویق افتاد، اما جام حذفی بسیار مهم است و حتی می‌تواند اهمیتی بالاتر از لیگ برتر داشته باشد، زیرا قهرمان این تورنمنت مستقیماً به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند؛ استقلال برای قهرمانی در این جام باید بسیار جدی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما