شناسهٔ خبر: 52129175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلودگی شهر دماوند از عوارض نزدیکی به پایتخت است

تهران - ایرنا -  رئیس اداره محیط زیست دماوند گفت: باد آلودگی را از شهر تهران به این شهرستان منتقل می‌کند که این اتفاق از عوارض نزدیک بودن به پایتخت است.

صاحب‌خبر -

محمد فریدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از جمله شهرستان‌هایی بودند که از آب و هوای پاک بهره‌مند بودند، اما با استقرار یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا، متوجه شدیم که شهرستان دماوند نیز دارای آلایندگی است.
وی تاکید کرد که صنعت آلاینده‌ای در این شهرستان نداریم  بلکه آلودگی تحت تاثیر شهر تهران است.
 رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند همچنین بیان کرد: در صورتی که سوخت و موتور خودروها استاندارد شود تا حدود ۸۰ درصد مشکل آلودگی هوا مرتفع خواهد شد.

آمار حیات وحش شهرستان دماوند  هر ساله رو به بهبود است 

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آخرین سرشماری حیات وحش اشاره کرد و گفت: منطقه شکار ممنوع کوه سفید با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار یکی از این مناطق است که گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل و بز،گراز،شغال، خرگوش و چند نوع از گربه‌ها، خزندگان و پرندگان شکاری را شامل می‌شود.
وی افزود: حدود ۲۱۶۰ جانور از پستانداران بزرگ جثه در این منطقه شمارش شده‌ که اغلب شامل قوچ، میش، کل، بز و.... هستند و خوشبختانه  آمار حیات وحش در این شهرستان هر ساله رو به بهبود و افزایش است.
این مقام مسئول ادامه داد: در منطقه تار و هویر که حریم ملی ما در این نقاط قرار دارد نیز در سلسه رشته کوه‌های ماز یا البرز حیات وحش قابل توجهی وجود دارد و زیستگاه منحصر به فردی است. 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرد که مناطق تار و هویر نیز به عنوان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع ثبت شود که این موضوع در حال پیگیری بوده و برخی مجوزها  نیز اخذ شده است.
فریدی همچنین در جمع خبرنگاران به عملکرد ۹ ماهه این نهاد در حوزه محیط زیست و اقدامات این نهاد در راستای رفع آلایندگی اشاره ای کرد.

نظر شما