شناسهٔ خبر: 52128740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

از مستند زندگی مرحوم دکتر سیدمصطفی فاطمی رونمایی شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مراسم رونمایی از «در سکوت برف» مستند زندگی مرحوم دکتر سیدمصطفی فاطمی دندان پزشک و رئیس پیشین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش شفقنا، در ابتدای برنامه رونمایی از مستند زندگی دکتر سیدمصطفی فاطمی، دکتر منصور جمالی زواره استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی به ویژگی های شخصیتی مرحوم دکتر فاطمی پرداخت و گفت: دوران آشنایی من با دکتر فاطمی به آغاز مسئولیت ایشان در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برمی گردد. در ماه نخست که ایشان مسئولیت جهاد دانشگاهی را به دست گرفته بودند، یک سری موضع گیری وجود داشت؛ چرا که ایشان در دانشکده دندانپزشکی تحصیل کرده بود و بعضا این انتظار وجود داشت که از بین پزشکان یک نفر مسئولیت پیدا کند. اما مدتی نگذشت که سیدمصطفی جای خود را در دل همه باز کرد.

جمالی افزود: من در این سالها از ایشان خاطرات خوب بسیار زیادی دارم که بخشی از این خاطرات، خاطرات درمانی است. به خاطر رفتار شایسته ایشان – هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی – من، همه اعضای خانواده ام و حتی تعدادی از همسایگانم بیمار ایشان بودیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نحوه درگذشت مرحوم دکتر فاطمی گفت: ما اعتقاد داریم که هرچه از دوست رسد نیکوست و آمدن ما به این دنیا و رفتن ما دست خود ما نیست اما نوع رفتن مصطفی یک موهبت الهی است. گفته اند ما خودمان می توانیم نوع رفتن مان را انتخاب کنیم؛ نوع رفتن به معنای چگونه مردن نیست بلکه به معنای چگونه ماندنی شدن است و من امیدوارم همه ما در انتخاب نوع رفتن‌مان موفق باشیم.

در ادامه سعید نوایی، کارگردان مستند «در سکوت برف» نیز به ارائه توضیحاتی درباره این مستند پرداخت. او با بیان اینکه داشتن هوش بالا از اصلی ترین مشخصه های دکتر فاطمی بود گفت: ایشان آنقدر هوش بالایی داشتند که گاهی می توانستند در حوزه های دیگری که تخصص آن را نداشتند هم انسان را راهنمایی کنند. من هیچ وقت از پیش ایشان دست خالی بیرون نمی آمدم. موقع ساخت این فیلم هیچ چیز اطلاعات و تصاویری نداشتیم که از دکتر فاطمی روایت کنیم اما من مطمئن بودم که این بار هم دست خالی بیرون نمی آیم.
کارگردان مستند در سکوت برف ادامه داد: فکر می کردم باید از هیچ مستندی بسازم که برای دکتر فاطمی ماندگار شود و دکتر فاطمی فراموش نشود. امیدوارم ما هم مثل دکتر فاطمی طوری زندگی کنیم که برای خود و اطرافیان تاثیرگذار باشیم.

در رونمایی فیلم مستند زندگی مرحوم دکتر فاطمی، دکتر بتول کریمی همسر آن مرحوم، تنی چند از اعضای خانواده دکتر فاطمی، اعضای جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دوستان و همکاران ایشان حضور داشتند.

نظر شما