شناسهٔ خبر: 52126125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بروکراسی نحس اداری باید از بین برود/ باید نگاه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشیم

صاحب‌خبر -

علی رسولیان روز شنبه، دوم بهمن‌ماه، در آئین تکریم و معارفه‌ی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت در آذربایجان شرقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: فرایند اتتخاب مدیران در وزارت صمت، مبتنی بر علم و تخصص، تجربه، مجموعه اقدامات انجام شده و ظرفیت منطقه‌ای افراد است و من معتقد هستم صنعتگران آذربایجان شرقی نه تنها در داخل استان بلکه در کل کشور تاثیرگذار هستند و باید از این ظرفیت بالا استفاده شود. 

وی همچنین با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد پاسخگویی را محور کار خود قرار داده است، گفت: سامانه پاسخگویی در همه‌ی استان‌ها راه اندازی شده است تا مردم  ببینند چه کسی پاسخگوی مشکلات آنها است.

رسولیان متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده اند، دو موضوع مهم و حساس شفافیت و الکترونیکی کردن فرایندها جزو موارد مهم برای از بین بردن سوء استفاده‌ها است و ما نیز این دو مهم را هدف اصلی خود قرار داده ایم و یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صمت در دوره مدیریت جدید اصلاح ساختار این وزارتخانه است چراکه علی‌رغم چندین وزارتخانه همچنان شاهد ساختار قدیمی هستیم.

وی، حمایت از صنایع و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و تامین زیرساخت‌های این صنایع را وظیفه‌ی مهم وزارت صمت عنوان کرد و افزود: ما هرگز نمی‌توانیم به صنعتگران بگوییم آب، برق، گاز و زمین نداریم بلکه وظیفه‌ی ما تامین این زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: افزایش ظرفیت واحدهای موجود و احیاء واحدهای راکد یکی دیگر از برنامه‌های مهم وزارت صمت است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد راکد در کشور احیا شده و در آذربایجان شرقی نیز تاپایان سالجاری در مجموع ۹۰ واحد راکد احیا خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بعد از اتفاقاتی که در سازمان صمت آذربایجان‌شرقی افتاد، هرکسی نمی‌توانست این سازمان را اداره کند ولی آقای راستی با کوله‌باری از تجربه توانست این کارسنگین را به‌خوبی انجام دهد و با شناختی که از آقای پرنیان و توانمندی‌های او دارم، خوشحال هستم که این مدیر توانمند بعد از اقدامات شایسته و بسیار خوب در شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، این بار به شهر و دیار خود و مهد صنعت کشور آمده است و امیدوارم با حضور آقای پرنیان و حمایت‌های امام جمعه محترم، استاندار سخت‌کوش و سایر مسئولین و همکاری فعالین اقتصادی شاهد رشد اقتصادی بالایی در آذربایچان شرقی باشیم.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، در پایان این مراسم غلامرضا راستی سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی تکریم و صابر پرنیان به‌عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.

نظر شما