شناسهٔ خبر: 52119183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون رئیس کمیته امداد در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

جمع آوری بیش از ۴ میلیارد تومان کمک مردمی از سوی مراکز نیکوکاری/ چه تعداد مرکز نیکوکاری در کشور داریم؟

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد از جمع آوری بیش از ۴ میلیارد تومان کمک مردمی از سوی مراکز نیکوکاری در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه جامعه خبرگزاری آنا با بیان اینکه فلسفه کمیته‌امداد کمک به محرومان و نیازمندان است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، اظهار کرد: کمیته امداد به دنبال مردمی کردن امدادرسانی است و تجربه نیز نشان داده که مردم ما مردمی انسان دوست هستند و قطعاً اگر شرایط برای آنها محیا شود از کمک به محرومان و نیازمندان دریغ نمیکنند. به همین منظور کمیته امداد به دنبال افزایش مراکز نیکوکاری چه در مراکز شهرها و چه در شهرستانها و روستاهاست. با تلاش کمیته امداد امروزه تعداد مراکز نیکوکاری در کشور از مرکز ۸ هزار مرکز نیکوکاری نیز عبور کرده است، به طوری که درحال حاضر ۸ هزار و ۸۳۰ مرکز نیکوکاری در کشور فعال است که ۷ هزار و ۵۲ مرکز در شهرها و مابقی نیز در روستاها دایر و به شناسایی محرومان و نیازمندان و کمک به آنها در تمام زمینه ها می پردازند.

وی ادامه داد: تأکید ما این بوده که مراکز نیکوکاری تا جایی که امکان دارد مسجدمحور باشند و از آنجا که مردم با مساجد اُنس دارند، قطعاً کارهای انسان دوستانه نیز اگر حول مسجد باشد نمود بهتری در جامعه خواهد داشت و مردم راغب به کمک به مراکز نیکوکاری می شوند. با این حال تاکنون ۴ هزار و ۴۳۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد فعالیت دارند. ما معتقدیم در کنار هر شغلی باید یک مرکز نیکوکاری تشکیل شود و اگر نهادها و سازمان ها به این نکته توجه کنند، قطعاً نیاز محرومان و نیازمندان نیز به راحتی تأکین خواهد شد. اگر عزم جدی در این زمینه وجود داشته باشد، به امید خدا در آینده ای نزدیک با تأمین نیاز محرومان، شاهد بهتر شدن وضعیت این عزیزان خواهیم بود.

جمع آوری بیش از ۴ میلیارد تومان کمک مردمی از سوی مراکز نیکوکاری

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: با این حال، در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۴ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری و بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است. کمک های جمع آوری از سوی کمیته امداد فقط مختص به افراد تحت پوشش این کمیته نیست بلکه افراد نیازمندی که از سوی مراکز نیکوکاری شناسایی می شوند نیز مشمول توزیع کمک های مردمی هستند.

بیشتر بخوانید:

ایجاد بیش از 150 هزار فرصت شغلی طی 8 ماه

حمایت خیران ایرانی خارج از کشور از ۱۳ هزار کودک یتیم

ایجاد یک میلیون شغل در طول برنامه ششم توسعه

آسوده اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود راه اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی در کشور است و در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و مراکز تخصصی با شناسایی نیاز محرومان در صدد رفع آن تلاش می کنند. به طور مثال درحال حاضر ۱۹ مرکز نیکوکاری در حوزه زدواج و جهیزیه، ۶۸۹ مرکز در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی، ۷۳ مرکز در حوزه بهداشت و درمان و ۴۷۲ مرکز در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعال هستند. در حوزه اشتغال اقدامات خوبی انجام شده است و درحال حاضر برخی از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد بودند با راه اندازی یک کسب و کار مناسب به کمک کمیته امداد دیگر تحت پوشش کمیته نیستند. امیدواریم با تلاش مراکز نیکوکاری بتوانیم به بهترین نحو ممکن نیاز محرومان و نیازمندان را رفع کنیم.

انتهای پیام/۴۱۷۴/

نظر شما