شناسهٔ خبر: 52119105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر:

دو کتابخانه خمینی‌شهر در جشنواره کشوری برگزیده شدند

سهیلا عموشاهی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر گفت: با اعلام نتایج داوری دومین طرح کشوری «مأموریت کتابخانه من» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دو کتابخانه از شهرستان خمینی‌شهر در این طرح برگزیده شدند.

صاحب‌خبر -

مجتبی درویشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح کشوری «مأموریت کتابخانه من» اظهار کرد: اوایل سال جاری حوزه نهاد کتابخانه‌ها، جشنواره‌ای با عنوان «مأموریت کتابخانه من» را به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ابلاغ کرد که در این طرح کتابخانه‌ها باید مأموریتی در محله خودشان تعریف و طراحی کنند.

وی افزود: بر اساس این طرح کتابخانه‌ها باید محیط محله را آنالیز و با توجه به جمعیت و معضلات محل و ... مأموریتی را برای خود تعریف کنند. ۲۰ کتابخانه از سراسر کشور در این طرح برگزیده شده‌اند که از این میان، کتابخانه‌های الغدیر، علی ابن ابیطالب(ع) از خمینی‌شهر و کتابخانه مطهری از اصفهان، در لیست این ۲۰ کتابخانه کشوری قرار دارند.

درویشی در خصوص محورهای این جشنواره، گفت: شخصی‌سازی مأموریت کتابخانه، تحلیل مأموریت‌های کتابخانه‌ای، شناسایی زمینه و ذینفعان کتابخانه، بررسی جمعیت خدمت‌گیر کتابخانه، استقرار کارگروه برنامه‌ریزی کتابخانه، طراحی خدمت در کتابخانه، تست خدمت و اجرای آن، دسته‌بندی خدمات کتابخانه‌ای و اطلاع‌رسانی طرح و ... از مهم‌ترین مباحث این دوره بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر گفت: بیش از ۱۰۰ کتابخانه از سراسر کشور در این طرح شرکت کرده‌اند که تنها ۲۷ کتابخانه موفق به راه‌یابی به مرحله دوم طرح‌ شده‌اند. در مرحله پایانی طرح باید کتابخانه‌ها طرح‌های ارائه شده خود را عملیاتی کنند و مأموریت خود را به پایان برسانند.

وی درباره مأموریت‌های ارائه شده توسط کتابخانه‌های خمینی‌شهر، اظهار کرد: کتابخانه الغدیر در حوزه نوجوانان مأموریت خود را تعریف کرده بود که جلسات بسیاری را نیز پیرامون این طرح برگزار و طرح خوبی ارائه کرد.

درویشی گفت: خمینی‌شهر در حال حاضر ۱۷ کتابخانه نهادی و ۱۷ کتابخانه مشارکتی دارد. کل اعضای کتابخانه‌های این شهرستان نزدیک ۶۰ هزار نفر است که از این تعداد نزدیک به ۱۸ هزار نفر عضویت فعال دارند.

انتهای پیام

نظر شما