شناسهٔ خبر: 52115273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گلایه های نماینده نیشابور از نحوه انتخاب فرماندار شهرستان

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی از نحوه انتخاب فرماندار شهرستان نیشابور توسط استاندار خراسان رضوی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی،  در نشست جوانان و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص انتخاب استاندار خراسان رضوی، بر مبنای جلساتی که داشتیم و به جهت اعلام اوج همراهی با آقای رئیسی، به این نتیجه رسیدیم که هیچ گزینه ای را به جهت استانداری اعلام نکنیم و انتخاب استاندار را به ریاست جمهوری بسپریم که در نهایت دولت آقای نظری را برای استانداری خراسان رضوی انتخاب کرد.

وی افزود: برای فرمانداری نیشابور، فیروزه و زبرخان، نگاه آقای نظری این بود که اگر نمایندگان و امام جمعه شهرستان برای انتخاب فردی به جهت فرمانداری به اجماع برسند ما هم موافقیم. از این رو به اصرار و تاکید ایشان، بنده و خانم هاجر چنارانی [نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان] و سردار حسین سلیمانی [فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع)] با توجه به شاخصه تسلط بر کارهای عمرانی، سوابق جانبازی، روحیه جهادی و انقلابی و نیز بومی گزینی، علیرضا اخویان را برای فرمانداری نیشابور انتخاب کرده و پس از موافقت امام جمعه نیشابور، موضوع را به استانداری اعلام کردیم. استاندار خراسان رضوی هم بعد از جلسه ای که با آقای اخویان داشتند طی تماسی موافقتشان را با انتصاب اخویان به جهت فرمانداری نیشابور اعلام کردند.

ارکانی خاطرنشان کرد: در این فاصله بعضی از دوستان گزینه دیگری را برای فرمانداری نیشابور در نظر داشتند. در جلسه ای که با  سرهنگ نیک یاد و سرهنگ حسینی فرمانده فعلی و سابق ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور و حجت الاسلام شرعی امام‌جمعه اسبق فیروزه داشتم، نظرشان اینگونه بود که دهباشیان به عنوان فرماندار نیشابور و عباسی به عنوان معاون سیاسی فرمانداری معرفی شوند.

وی در ادامه گفت: در نهایت هفته گذشته آقای نظری طی تماسی اعلام کردند که مراسم معارفه آقای اخویان روز دوشنبه برگزار می‌شود. اما یکشنبه شب مراسم معارفه لغو شد. البته سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اذعان داشتند که آقای نظری جدای از نظر شما، نظر امام جمعه و آقای حسینی را هم کسب کردند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی افزود: با آقای نظری تماس گرفتم و پرسیدم: شما در جایگاه استاندار هم زمان معارفه و هم گزینه فرمانداری را مشخص کردید. تصمیمی گرفته شده و ابلاغ هم خورده، چطور چند ساعت مانده به زمان مراسم می‌گویید در مورد اخویان به جمع بندی نرسیدیم؟

وی خاطر نشان کرد: البته مطلع شدم که آقای نظری به جز نظر نمایندگان و امام جمعه نظر آقای حسینی را هم پرسیدند و این که خانم چنارانی هم با وجود موافقت اولیه، موافقتش با انتصاب اخویان به فرمانداری نیشابور را ملغی کرده و همین، خط بطلانی بر انتخاب اخویان که گزینه بومی، توانمند و جهادی برای فرمانداری نیشابور بود کشید.

ارکانی افزود: ساعت ۹ صبح دیروز با تماس خداحافظی آقای قامتی متوجه معارفه فرماندار جدید شدم. با معاون سیاسی وزارت کشور تماس گرفتم تا در جریان انتخاب فرماندار جدید قرار بگیرم که آقای خرمشاد اظهار بی اطلاعی کرد و با وجود تماس های مکرر هم  موفق به صحبت با آقای نظری نشدند.

وی ادامه داد:  بالاخره در راه نیشابور طباطبایی [سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری] طی تماسی اعلام کرد که استانداری می خواست غافلگیرانه عمل کند. مگر عملیات جنگی است.؟ بهتر است آقای نظری این شبیخون را در بحث جذب بودجه استان بزند؛ نه در انتصابات. در نهایت روزگذشته بی حضور من مراسم معارفه انجام شد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ابوطالب جوان فرماندار جدید نیشابور اهل باخرز و فرمانده سپاه تربت جام بود که قرار بود فرماندار خواف شود افزود: این قسمتی از ماوقع بود که امکان بازگویی را داشتم. البته لایه های پنهانی هم بود که نمی توان بازگو کرد.

وی تاکید کرد: هر وقت که خواستیم و می توانستیم کسی از درون این شهر رشد پیدا کند، دستهای پیدا و پنهانی از داخل این شهر پیدا می شد که از گزینه غیر بومی و فرمانبر حمایت می کردند. تا این فضا در این شهر حاکم باشد ما وضعیتمان همین است.

ارکانی در ادامه گفت: آقای نظری! برادر عزیز! شما ۴ ماه است که استاندار خراسان رضوی شدید. اما تا امروز یک بازدید از شهرستانی با یک ساعت فاصله نداشتید! چسبیدن به مشهد و رها کردن دیگر شهرهای استان درست نیست‌.

نظر شما