شناسهٔ خبر: 52115256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم اردبیل دمای 24درجه زیر صفر را تجربه کردند/ تداوم یخبندان شبانه تا روز یک‌شنبه

مردم در تمام مناطق استان اردبیل دمای زیر صفر را تجربه کردند. به‌طوری‌که در برخی مناطق مرکز و جنوب استان، دمای هوا به زیر 20درجه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پی بارش‌های اخیر و تداوم سرما در استان اردبیل، بامداد امروز تمام مردم استان، دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

دما در برخی نقاط استان اردبیل حتی به زیر ۲۰درجه نیز رسید و صبحی بسیار سرد را برای مردم آن مناطق رقم زد. به‌طوری‌که موجب یخ‌زدگی سطح خیابان‌ها و حتی آب لوله‌کشی برخی منازل شد.

بر این اساس، فرودگاه اردبیل با منفی ۲۴درجه و فیروزآباد در شهرستان کوثر با منفی ۲۳درجه، سردترین نقاط استان اردبیل بوده و مردم خلخال دمای منفی ۲۱درجه را تجربه کردند. سرعین با منفی ۱۵درجه، اردبیل با منفی ۱۳درجه، نمین با منفی ۱۱درجه، نیر با منفی ۱۰درجه، مشگین شهر و پارس آباد با منفی ۷درجه، بیله سوار با منفی ۵درجه و گرمی با منفی ۲درجه سردترین و گرم‌ترین نقاط استان اردبیل بودند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، هوای سرد تا روز سه‌شنبه در سطح استان ماندگار خواهد بود. اما به صورت تدریجی در طول روز دمای هوا افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ با توجه به سرما و برودت هوا در سطح استان، مدارس در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، گرمی، ارشق، انگوت، لاهرود، سرعین، نمین، نیر و هیر تعطیل اعلام شد.

هم‌اکنون سطح معابر و خیابان‌های اردبیل مملو از برف بوده و کولاک در برخی جاده‌های استان، تردد خودروها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

انتهای پیام/3463/

برچسب‌ها:

نظر شما