شناسهٔ خبر: 52114866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

الزهار: متجاوزان به یمن و فلسطین یکی هستند

مریم مینایی

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به کشتار ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در یمن واکنش نشان داد و تاکید کرد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بهای سیاست‌های خود را پرداخت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با المیادین، خاطرنشان کرد، کشورهای حاشیه خلیج فارس بهای سیاست خود در یمن و در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: شباهت زیادی میان تجاوزکاران علیه یمن و تجاوز رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان وجود دارد.

الزهار همچنین تصریح کرد: من به مرتکبان جنایت‌ها علیه یمنی‌ها توصیه می‌کنم به دین و تاریخ خود بازگردند، زیرا دوستی با غرب و صهیونیست‌ها هیچ فایده‌ای ندارد.

این رهبر جنبش حماس همچنین اظهار داشت: هدف ائتلاف عربی جلب رضایت غرب و رژیم صهیونیستی است. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که به یمن تجاوز می‌کنند یک پروژه شکست خورده را برگزیده‌اند و بر قدرت‌هایی تکیه کرده‌اند که در آینده منطقه جایی ندارند.

الزهار همچنین تاکید کرد، این ظلم کشورهای عربی است که ملت‌هایشان را از بیان موضع مخالف خود با اشغالگری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منع کرده است. حاکمان کشورهای عربی تاریخ عزت و ثبات خود را به منظور حفاظت از تاج و تخت خود فراموش کرده‌اند.

وی همچنین عنوان داشت، این کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید بدانند که طرح و نقشه‌هایشان شکست خورده است و سرنوشتشان را نباید به دست غربی‌ها بدهند زیرا سودان نمونه‌ای از فعالیت رژیم صهیونیستی از طریق سرکوب معترضان است.

این رهبر جنبش حماس در پایان گفت، هر کسی به شما تعدی و تجاوز کرد، به او تعرض کنید و با استفاده از هر وسیله‌ای از خودتان برای مقابله با متجاوزان دفاع کنید.

پیشتر جبهه مردمی آزادی فلسطین در واکنش به کشتارهای ائتلاف سعودی اعلام کرد: این کشتارها چهره شکست خورده ستون‌های جنگ یمن یعنی مزدوران و حامیان صهیونیست‌ها و در رأس آن نظام عربستان را نمی‌پوشاند. ما اطمینان داریم که مردم یمن می‌توانند پیروز شوند.

 روز جمعه در نتیجه حملات ائتلاف سعودی که به صورت مستقیم زندان مرکزی در صعده را هدف قرار داد، بیش از ۶۰ تن کشته و بیش از ۱۲۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما