شناسهٔ خبر: 52113658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان و قنادی مشهد:

مردم دیگر تمایلی به خرید شیرینی در مناسبت‌ها ندارند

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان و قنادی مشهد گفت: به دلیل افزایش بی رویه قیمت شیرینی، مردم دیگر هیچ تمایلی به خرید آن در مناسبت‌ها ندارند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد فرزانی گفت: قیمت مواد اولیه شیرینی  نسبت به سال گذشته صد در صد افزایش داشته است.

به طور کلی شیرینی به علت گرانی افسارگسیخته مواد اولیه و هزینه‌های تولید در حال تبدیل شدن به کالای لوکس است و شیرینی در حال حذف شدن از سبد خانوار است.

به گفته او در تولید شیرینی بیش از ۱۰۰ قلم کالا به کار برده می‌شود که گرانی هر کدام بر قیمت شیرینی تاثیرگذار است. قیمت تخم‌ مرغ، آرد، کاکائو، قهوه، کره و نارگیل نسبت به سال قبل تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به عنوان نمونه روغنی که سه ماه پیش ۲۳۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم، امروز باید بابت آن ۶۴۰ هزار تومان بپردازیم.

نمونه دیگر شکری است که سال گذشته کیلویی ۷۰۰۰ تومان خریداری می‌شد اما قیمت آن امروز در هر کیلو به ۱۶ هزار تومان رسیده است. همچنین هزینه انرژی چندین برابر شده و نسبت به سال قبل قبض‌های مربوط به حامل‌های انرژی افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه شیرینی‌سازان، شیرینی‌فروشان، کافه و قنادی مشهد می گوید: دستمزد نیروی کار نیز گران شده و از طرفی نیروی‌های ماهر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی تمایلی به کار با حقوق‌های پیش‌بینی شده در قراردادها را ندارند. در حال حاضر یک کارگر ساده هم با حقوق‌های قبلی و مصوب پای کار نمی‌آید.

او گفت: با توجه به این شرایط کارگاه‌های شیرینی‌پزی در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند و اگر مسئولان فکری برای این موضوع نکنند، شاید شاهد بیکاری بسیاری از نیروهای این صنف باشیم. همچین فروش ما نسبت به سال قبل و سال‌های قبل کرونا بسیار افت کرده است.

فرزانی می گوید: صنف قنادی شیرینی را گران نمی‌فروشدبلکه امروز هزینه تولید سرسام‌آور است‌.

به گفته او امروز حال شهر ما به دلیل گرانی‌ها و مشکلات حاصل از آن و همچنین به تبع آن حال صنف شیرینی خوب نیست. تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر مشکلات زیادی را در حوزه اقتصادی به وجود آورد و شیوع کرونا مزید بر علت شده و شرایط را بدتر کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ف.ب

نظر شما