شناسهٔ خبر: 52113596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با توجه به افزایش ۶ درصدی مصرف؛

شرکت گاز سمنان: شهروندان وسایل گرمایشی مناطق غیرنشیمن خانه را خاموش کنند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شهروندان استان با خاموش کردن وسایل گرمایشی در مناطق غیرنشیمن خانه، استفاده از پرده ضخیم برای پنجره‌ها و پوشیدن لباس گرم در صرفه جویی مصرف گاز مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا اعوانی روز شنبه به رسانه ها افزود: سرمای هوا میزان مصرف گاز در بخش خانگی استان سمنان را ۶ درصد افزایش داد.

وی از شهروندان خواست که دراین دوره سرمای هوا، با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط و نگاه داشتن آن در ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، خاموش کردن وسایل گرمایشی در مناطق غیرنشیمن خانه، استفاده از پرده ضخیم برای پنجره ها و پوشیدن لباس گرم در محیط خانه، در صرفه جویی مصرف گاز کوشا باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه سرمای هوا میزان مصرف گاز در استان سمنان افزایش داده است گفت: در شبانه روز گذشته مصرف گاز بخش خانگی ۴۰۰ هزار متر مکعب بود که این میزان مصرف، افزایش ۶ درصدی گاز را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
وی با اشاره به آماده‌باش بودن نیروهای امدادی شرکت گاز استان سمنان افزود: نیروهای امدادی و تعمیراتی شرکت گاز استان به منظور مدیریت بحران در سرمای هوا در آماده‌باش کامل  قرار دارند و تاکنون مشکلی در زمینه تامین گاز و برقراری مستمر گاز ثبت نشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی نگران کننده است گفت: در صورت ادامه روند افزایش مصرف گاز و مدیریت نشدن مصرف در بخش خانگی، محدودیت‌های مصرف گاز در بخش صنعت، با وجود مطلوب نبودن از لحاظ زیست محیطی، اعمال می‌شود.
هواشناسی استان سمنان، با توجه تاثیرات قابل توجه سامانه ناپایدار جوی، برای روزهای پنجشنبه و جمعه هشدار نارنجی اعلام کرده بود.
 

نظر شما