شناسهٔ خبر: 52113245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسروی‌وفا اعلام کرد:

نگاه ویژه به حضور زنان در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: توجه بیشتر به زنان ورزشکار معلول و اعزام آنان به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین جزو مصوبات هیات اجرایی این نهاد ورزشی است.

صاحب‌خبر -

محمود خسروی‌وفا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره برنامه کمیته ملی‌پارالمپیک در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اظهار داشت: ورزشکاران کیفی به این مسابقات اعزام می‌شوند تا نمایش مقتدرانه‌ای از توانمندی ورزشکاران زن و مرد را در این رویداد داشته باشیم.

وی درباره افزایش زنان در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هم توضیح داد: تا امروز آمار قطعی از حضور زنان ورزشکار معلول در این رویداد نداریم اما اعزام بیشتر زنان و توجه بیشتر به آن جزو مصوبات هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته پارالمپیک است.

رییس کمیته پارالمپیک درباره جوانگرایی تیم‌ها در این دوره از اعزام ورزشکاران به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ و پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: در این زمینه رکورد و کیفیت تعیین کننده است و همانطور که دیدید ایران در پارالمپیک جوانان ۲۰۲۱ بحرین با نگاه جوانگرایی قهرمان شد.  

خسروی وفا اضافه کرد: اما جوانگرایی در تیم‌های بزرگسالان به مرور اتفاق می‌افتد و این بستگی به توانمندی خود ورزشکاران دارد که در میدان رقابت بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی چین در شهر هانگژو در روزهای (۱۷ تا ۳۰ مهر ماه سال ۱۴۰۱) در ۲۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که رشته‌های پاراتکواندو و پاراکانو برای اولین بار به این رویداد اضافه شده است.

نظر شما