شناسهٔ خبر: 52113153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۵ هزار و ۹۸۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار و ۹۸۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف طی ماه‌های اخیر در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

صاحب‌خبر -

«سیروس سلمان‌نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده‌ها در جریان ۶۸ هزار و ۵۸۶ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۸۷ مورد نمونه در این مدت از فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام، طیور و آبزیان در راستای پایش باقیمانده دارویی، آزمایش ادواری، آزمایش تقلب‌ها، تعیین تکلیف سلامت محموله و راستی ‌آزمایی انجام شده‌ است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵۹ واحد متخلف بهداشت عمومی در سال جاری به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام صادره شامل ضبط و امحای کالا و تعطیلی و جزای نقدی برای آن‌ها است.

سلمان‌نژاد گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی درطول شبانه روز از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات درخصوص مسائل بهداشت عمومی و مواد غذایی خام دامی است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما