شناسهٔ خبر: 52110455 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

صادرات و تولید نفت عربستان به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ رسی...

اقتصاد ایران: موسسه ابتکار مشترک داده‌ سازمان‌های عربستان اعلام کرد که صادرات و تولید نفت خام این کشور در ماه نوامبر دوباره افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۰ رسید.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، موسسه ابتکار مشترک داده‌ سازمان‌های عربستان اعلام کرد که صادرات و تولید نفت خام این کشور در ماه نوامبر دوباره افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از آوریل 2020 رسید.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام عربستان در ماه نوامبر 116 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 6.95 میلیون بشکه در روز رسید.

موسسه ابتکار مشترک داده‌ سازمان‌های عربستان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که این رقم با افزایش ماهانه تولید 1.7 درصدی از 6.83 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر مطابقت دارد.

علاوه بر این، محموله های نفتی خروجی از این کشور بر حسب ارقام سالانه نیز 9.4 درصد افزایش نشان می دهد.

این گزارش حاکی است که تولید نفت خام 132 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر افزایش یافت و به 9.91 میلیون بشکه در روز رسید. تولید نفت خام از 9.78 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر به میزان 1.3 درصد افزایش یافت. این امر با رشد سالانه 10.5 درصدی همراه بود.

علاوه بر این، ذخایر نفت خام با 4.43 میلیون بشکه کاهش از اکتبر به 132.4 میلیون بشکه در ماه نوامبر رسید که پایین‌ترین میزان در تاریخ ثبت این ارقام محسوب می شود.

این ذخایر نسبت به نوامبر 2020 نیز 11.1 میلیون بشکه یا 7.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما