شناسهٔ خبر: 52110218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سعودی جنایتی دیگر را در یمن رقم زد

قتل عام زندانیان

صاحب‌خبر -
در کنار جنایاتی که سعودی در الحدیده رقم زده است منابع از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ تن در حملات ائتلاف متجاوز سعودی به زندان مرکزی صعده خبر دادند.
منابع یمنی اعلام کردند که در جنایتی بزرگ در حملات ائتلاف عربی به زندان مرکزی صعده بیش از ۶۰ تن شهید و بیش از ۱۲۰ تن زخمی شدند.در این زندان بیش از ۲۰۰۰ زندانی یمنی و زندانی‌هایی با تابعیت‌های دیگر بودند. این زندان مرکز پناهندگی آفریقایی‌هایی بود که از یمن به مناطق دیگر می‌روند.جبهه مردمی آزادی فلسطین در واکنش به کشتارهای ائتلاف سعودی اعلام کرد: این کشتارها چهره شکست خورده ستون‌های جنگ یمن یعنی مزدوران و حامیان صهیونیست‌ها و در رأس آن نظام عربستان را نمی‌پوشاند. ما اطمینان داریم که مردم یمن می‌توانند پیروز شوند.پس از آنکه رسانه‌های یمنی خبر دادند که جنگنده‌های اماراتی نقاط مختلفی از خاک این کشور را بمباران کرده‌اند، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در این خصوص گفت که امارات حق دفاع قانونی ازخاک و حاکمیت خود را دارد.
منابع یمنی خبر دادند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، شهر الحدیده را بمباران کردند که در پی آن، چند غیر نظامی کشته و زخمی شدند. در این میان رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طرح آمریکا در یمن، هیچ آینده‌ای ندارد و این، پیام عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است. «علی القحوم» رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور، برای بازدارندگی، تمامی امکانات را در اختیار دارند.القحوم به شبکه خبری المسیره گفت که عملیات نیروهای مسلح یمن، در سطح سیاسی، بازتاب مثبتی داشته است.
در این میان سفارت امارات در واشنگتن از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بررسی موضوع درج مجدد نام انصارالله یمن در فهرست تروریسم استقبال کرد.پس از عملیات نظامی اخیر صنعاء علیه ابوظبی، رسانه‌ها خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است.
از سوی دیگر «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن گفت: ما همیشه تاکید کرده‌ایم که راه حل بحران یمن، توقف جنگ و رفع محاصره است. همچنین محمد علی الحوثی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: هدف قرار دادن ساکنان استان الحدیده، پایتخت و دیگر استان‌ها جنایت جنگی است و پاک نخواهد شد.او افزود: به کشور‌های متجاوز می‌گوییم اگر حمله هوایی راه حل بود، هفت سال تجاوز و جنایات خود را ادامه نمی‌دادید و اگر آمریکا سلاح در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند، این کشور در افغانستان شکست خورد و جنایاتش سبب پیروزی اش نشد. به یاری خدا شما نیز در یمن شکست خواهد خورید.

نظر شما