وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: صنعت خودروسازی ایران در طول سالهای گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد خوبی نداشته است.
سید رضا فاطمی امین در جریان بازدید از خودروهای آسیب دیده حادثه تصادف زنجیره ای بهبهان - اهواز، اظهارداشت: متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران در طول سالهای گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد و روند مناسبی نداشته است.وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ، افزود: ۵۸ خودرو در این حادثه آسیب دیدند که تنها ۱۷ خودرو کیسه هوا داشته و از این ۱۷ خودرو کیسه هوای یک خودرو فعال شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید دیدکه از این ۱۷ خودرو چند خودرو کیسه هوای روشن داشتند چون معمولا ناآگاهی وجود دارد و دربعضی از خودروها کیسه هوا خاموش است. وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: در مورد الزامات ایمنی و کیفیت خودرو باید بیشتر دقت کنیم.
فاطمی امین افزود: وزارت صمت تاکید ویژه در افزایش تولید و متعادل شدن قیمت خودرو در کشور دارد ضمن اینکه کیفیت خودروها باید قابل قبول باشد.
فاطمی امین بیان داشت: در خصوص تصادف زنجیره ای جاده بهبهان - اهواز مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی انجام شده تا در کمیسیون ایمنی راه ها این حادثه رانندگی به دلیل تعداد بالای خودرو ها به دقت بررسی شده و عوامل این حادثه کارشناسی شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر بررسی کیفیت خودروهای آسیب دیده در این حادثه همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته بیان داشت: درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل و یا خودروهای وارداتی بی کیفیت نیز بیشتر از گذشته توجه خواهیم کرد.
بیستم دی ماه جاری بود که تصادفی زنجیرهای به دلیل شرایط مهگرفتگی منطقه در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن ۵ تن کشته و بیش از ۴۰ نفر مصدوم شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگهای (کیسه هوایی) خودروها بود.
در تصادف اخیر بیان شد که کیسه هوای هیچیک از خودروهای ایرانی باز نشد که همین موضوع انتقادات زیادی از جمله مسئول پلیس راه را به همراه داشته است.
آنچه در این میان بر حساسیتهای مساله افزوده گفتههای دو مقام مسوول در پلیس راهور کشور بود، به طوری که ابتدا "کمال هادیانفر" رئیسپلیس راهور کشور بیانداشت "در حادثه بهبهان، کیسه هوای هیچ خودرویی باز نشد". پس از آن نیز "عینا... جهانی" معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که "کیسه هوای هیچیک از ۲۷ مدل خودروی ایرانی در این تصادف باز نشده است".
در این میان برخی کارشناسان عنوان کردند: در تصادفات کوچک با سرعت پایین، ایربگها باز نمیشوند و باید زاویه برخورد و شدت ضربه طوری باشد که موجب تحریک چاشنیهای انفجاری ایربگ شود.
اگرچه موارد بسیاری در این حادثه باید مورد دقت کارشناسان قرار گیرد، به عنوان مثال سال تولید خودروها و اینکه نصب ایربگ در خودروها از سال ۹۱ احباری و از سال ۹۲ اجرایی شد، اما به هر حال حادثهای با این وسعت و اینکه ایربگ هیچ خودرویی باز نشود، قطعا جای بحث و کنکاش کارشناسی دارد و باید با دقت نظر و اقدامات کارشناسی جلوی حوادث دیگر را گرفت. براین اساس، با گذشت چند روز از حادثه تصادف زنجیرهای خودروها در محور بهبهان به رامهرمز و تاکید همه کارشناسان به لزوم بررسی دقیق و کارشناسانه موضوع و همه عوامل دخیل در آن، وزیر صمت پس از دریافت گزارش اولیه فنی، در نامههایی جداگانه به وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس هیات عامل ایدرو، بررسی دقیق و تعیین عوامل دخیل در بروز حادثه مذکور در کمیسیون ایمنی راههای کشور را خواستار شد./فارس
سید رضا فاطمی امین در جریان بازدید از خودروهای آسیب دیده حادثه تصادف زنجیره ای بهبهان - اهواز، اظهارداشت: متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران در طول سالهای گذشته از نظر کیفیت و قیمت عملکرد و روند مناسبی نداشته است.وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ، افزود: ۵۸ خودرو در این حادثه آسیب دیدند که تنها ۱۷ خودرو کیسه هوا داشته و از این ۱۷ خودرو کیسه هوای یک خودرو فعال شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید دیدکه از این ۱۷ خودرو چند خودرو کیسه هوای روشن داشتند چون معمولا ناآگاهی وجود دارد و دربعضی از خودروها کیسه هوا خاموش است. وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: در مورد الزامات ایمنی و کیفیت خودرو باید بیشتر دقت کنیم.
فاطمی امین افزود: وزارت صمت تاکید ویژه در افزایش تولید و متعادل شدن قیمت خودرو در کشور دارد ضمن اینکه کیفیت خودروها باید قابل قبول باشد.
فاطمی امین بیان داشت: در خصوص تصادف زنجیره ای جاده بهبهان - اهواز مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی انجام شده تا در کمیسیون ایمنی راه ها این حادثه رانندگی به دلیل تعداد بالای خودرو ها به دقت بررسی شده و عوامل این حادثه کارشناسی شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر بررسی کیفیت خودروهای آسیب دیده در این حادثه همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته بیان داشت: درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل و یا خودروهای وارداتی بی کیفیت نیز بیشتر از گذشته توجه خواهیم کرد.
بیستم دی ماه جاری بود که تصادفی زنجیرهای به دلیل شرایط مهگرفتگی منطقه در خوزستان به وقوع پیوست و در جریان آن ۵ تن کشته و بیش از ۴۰ نفر مصدوم شدند. آن چیزی که در این سانحه موجب حیرت همگان شد، باز نشدن ایربگهای (کیسه هوایی) خودروها بود.
در تصادف اخیر بیان شد که کیسه هوای هیچیک از خودروهای ایرانی باز نشد که همین موضوع انتقادات زیادی از جمله مسئول پلیس راه را به همراه داشته است.
آنچه در این میان بر حساسیتهای مساله افزوده گفتههای دو مقام مسوول در پلیس راهور کشور بود، به طوری که ابتدا "کمال هادیانفر" رئیسپلیس راهور کشور بیانداشت "در حادثه بهبهان، کیسه هوای هیچ خودرویی باز نشد". پس از آن نیز "عینا... جهانی" معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که "کیسه هوای هیچیک از ۲۷ مدل خودروی ایرانی در این تصادف باز نشده است".
در این میان برخی کارشناسان عنوان کردند: در تصادفات کوچک با سرعت پایین، ایربگها باز نمیشوند و باید زاویه برخورد و شدت ضربه طوری باشد که موجب تحریک چاشنیهای انفجاری ایربگ شود.
اگرچه موارد بسیاری در این حادثه باید مورد دقت کارشناسان قرار گیرد، به عنوان مثال سال تولید خودروها و اینکه نصب ایربگ در خودروها از سال ۹۱ احباری و از سال ۹۲ اجرایی شد، اما به هر حال حادثهای با این وسعت و اینکه ایربگ هیچ خودرویی باز نشود، قطعا جای بحث و کنکاش کارشناسی دارد و باید با دقت نظر و اقدامات کارشناسی جلوی حوادث دیگر را گرفت. براین اساس، با گذشت چند روز از حادثه تصادف زنجیرهای خودروها در محور بهبهان به رامهرمز و تاکید همه کارشناسان به لزوم بررسی دقیق و کارشناسانه موضوع و همه عوامل دخیل در آن، وزیر صمت پس از دریافت گزارش اولیه فنی، در نامههایی جداگانه به وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس هیات عامل ایدرو، بررسی دقیق و تعیین عوامل دخیل در بروز حادثه مذکور در کمیسیون ایمنی راههای کشور را خواستار شد./فارس
نظر شما