شناسهٔ خبر: 52109835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند

رکنا: امام جمعه کرج با اشاره به اقامه نماز رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: احتمال این وجود دارد که رییس جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند زیرا این نمازی که در کاخ کرملین خوانده شد پیام های مهمی در پی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا سیاسی، به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت که آمریکا بهتر است که در برابر ملت قهرمان ایران عاقلانه تصمیم بگیرد.

 آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: به تازگی وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که کشورش غیر قابل اعتماد است.

وی ادامه داد: کشوری که حاکمان آن غیر قابل اعتمادهستند ما چه جوری به قولهای آن ها اعتما کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: آمریکا بهتر است که عاقلانه تر عمل کند و فرصت محدود مذاکرات هسته ای را از دست ندهد.

امام جمعه کرج تاکید کرد که ما تربیت شدگان اهل بیت (ع) و پیروان امام راحل (ره) هستیم و می گوییم که آمریکا ولو اینکه شیطان بزرگ است اما هیچ غلطی نمی تواند، بکند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد که از نظر امام راحل(ره) تنها یک روز است که می توان با آمریکا رابطه بر قرار کردو آن روزی است که سران آمریکا آدم شوند.

وی با اشاره به اقامه نماز رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: احتمال این وجود دارد که رییس جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند زیرا این نمازی که در کاخ کرملین خوانده شد پیام های مهمی در پی داشت.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: سیاست ورزی یعنی رابطه دین و سیاست و خدمت به مردم است که امام (ره) این ویژگی بارز را داشتند.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به روسیه از جهات مختلف مهم است که امیدواریم آٍثار و برکاتی برای ایران و منطقه در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: کشور روسیه به عنوان همسایه و همسو است و تعداد زیادی مسلمان دارد که رهبر معظم انقلاب می فرمایند ارتباط با این دست کشورها باید بیشتر شود.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مسائلی که در بی اثر کردن تحریم ها وجود دارد ضروری است ضمن آنکه رابطه با روسیه هم موثر خواهد بود.

ضرورت توجه به اهمیت عدالت در جامعه اسلامی

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت عدالت از نگاه قرآن کریم پرداخت و گفت : در این کتاب آسمانی بیش از ۳۰ مرتبه از عدل و عدالت سخن به میان آمده است.

وی اظهار داشت : اهمیت عدالت همین بس که حضرت علی (ع )حدود پنج سال حکومت سه جنگ بزرگ برای برقراری عدالت داشت و برای عدل در محراب به شهادت رسید.

امام جمعه کرج گفت : حضرت علی (ع )می فرمایند در مورد حق وقتی آن را شناختم تردیدی به خود راه ندادم؛ استقامت بر حق فضیلت است که یکی از اسامی خدای متعال حق است .

فاطمه زهرا (س) بانوی بی نظیر عالم خلقت

آیت الله حسینی همدانی با تبریک فرا رسیدن بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا( س) و روز زن گفت : حضرت زهرا (س) در عالم خلقت نظیر ندارد و هرچه از کرامات آن حضرت سخن بگوییم در حد فهم ما است زیرا جایگاه و مقام حضرت صدیقه طاهره (س) در فهم ما نمی گنجد.

امام جمعه کرج بیان داشت: حضرت زهرا (س) شخصیتی که وقتی به دنیا آمد فرشته وحی بر پیامبر اسلام (س) نازل شد و از طرف خداوند پیام آورد که خدا بر شما و فرزندشما درود می فرستد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به گونه ای است که امام زمان (عج )مادر بزرگوار خود را الگو می داند زیرا حضرت زهرا (س ) الگوی بشریت است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای فطری بشر در جهت کمال گرایی گرایش به الگو است که در آموزه های دینی به آن توجه شده است.

امام جمعه کرج بیان داشت:اهل بیت عصمت و طهارت (ع )به عنوان الگو معرفی شده اند،البته باید شناخت عمیق و دقیق داشت که هر چند شناخت انسان از الگوی دینی عمیق تر باشد پیروی کردن از آنها عمیق تر است.

وی افزود: نباید سرمایه های عمر را هدر داد، شناخت خود را باید عمیق کنیم تا بتوانیم از کلام اهل بیت(ع) بهره بگیریم.

امام جمعه کرج ادامه داد: رسول خدا (ص) که الگوی بشر است و در دوره جاهلیت به دنیا آمد اما پس از تشکیل زندگی فرزند عزیزش را یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) را به بهترین شکل تربیت کرد ضمن آنکه خرافات جاهلیت را از مردم دور کرد.

آیت الله حسینی همدانی به خرافات دوران جاهلیت اشاره کرد و گفت : در آن دوران نگاه به زن مانند کالا بود که البته تا امروز رگه هایی از آن نیز در جهان باقی مانده است.

خطیب جمعه کرج گفت : اسلام نگاه به زن را در جامعه تغییر داد هر چند که در عصر کنونی در مناطقی از جهان هنوز زن را کالا می بینند و به جایگاه زن ظلم می کنند.

وی تاکید کرد که در این شرایط مدافعان حقوق زن کجا هستند که پشت ویترین کرامت زن را له کرده و شخصیت عالم وجود زن را پایین آورده اند.

امام جمعه کرج گفت : در عصر قبل از آمدن اسلام قماربازان عهد جاهلیت مادران و همسران خود را در قمار می باختند یا می فروختند و یا زنده به گور می کردند با آمدن اسلام زن شخصیت مستقل پیدا کرد زیرا اسلام به جایگاه زن بها داد.

وی افزود: درصدر اسلام بانوان حق رای دادن و مشارکت اجتماعی پیدا کردند ؛ در جریان غدیر خم از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت تعداد زیادی بانوان بودند که حضرت علی (ع) با آنها بیعت کرد.

ضرورت توجه به ازدواج آسان

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش بر انجام ازدواج آسان در جامعه اسلامی تاکید کردو گفت : تعیین مهریه و جهیزیه سنگین باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در روزهای اول زندگی می شود.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا (س) وحضرت علی (ع ) با ساده زیستی آغاز و ادامه یافت که باید الگوی بشریت قرار گیرد زیرا معیار گفتار و حرکات حضرت زهرا(س) رضایت خداوند بود که قبل از ازدواج و بعد از آن رضایت خدا را داشت .

وی بیان داشت : اسلام زن را در خانواده رمز آرامش می داند و زمینه ساز ایجاد صمیمیت در خانواده است؛ دشمنان اسلام می خواهند کانون به عنوان کانونی که نسل آینده در آن پرورش می یابد، تربیت نداشته باشد.

وی خطاب به جوانان بیان داشت: در ابتدای زندگی مسیر درست را انتخاب کنید و توقعات را کم نمایید؛ سلایق خود را به یکدیگر تحمیل نکنید و محبت و مودت را پیشه کنید.

امام جمعه کرج تاکید کرد که اسلام بانوان را برای رسیدن به بالاترین مدارج علمی منع نکرده است و از آنها مسوولیت پذیری و اهتمام می خواهد.

وی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی نظارت بر کارکرد مدیران وظیفه عمومی اعم از زن و مردم است و برای حفظ شوون و کرامت بانوان توصیه هایی در جامعه وجود دارد که البته برای اصل حضور بانوان در جامعه هیچ منعی وجود ندارد.

زندگی امام خمینی (ره) بر مدار خدا محوری

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیستم جمادی الثانی گفت : آن حضرت تربیت شده مکتب فاطمی بود.

وی اظهار داشت: از موارد جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند معرفی چهره درست از امام راحل (ره) است؛ مکتب جامع و کامل امام به گروه و دسته خاصی تعلق ندارد و امام از جامعیت برخوردار بود هم نظریه پردازی می کرد و هم رهبری داشت.

امام جمعه کرج گفت : امام خمینی (ره) درحالی که فرمانده کل قوا بود اما شخصیت چند بعدی داشت؛ اول در بندگی خدا بی نظیر بود، قبل از اینکه وارد میدان سیاست شود سالهای زیادی به خود سازی و تهذیب روح پرداخت .

وی ادامه داد: امام (ره ) خدا محوری در زندگیش موج می زد؛ بلندی روح او و بزرگواری ایشان مشخص بود، شخصیت معاصر و بی بدیل بود؛ امام خمینی (ره) به خانواده که محل آرامش و تربیت فرزندان بوداهمیت می داد احترام امام به همسر تا پایان عمر زبانزد است .

وی بیان داشت : رهبر کبیر انقلاب اسلامی مطابق آموزه ها و دستورات دینی در خانواده عمل می کردند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت : از دیدگاه امام (ره) فرهنگ اساس سعادت و شقاوت ملت است؛ اگر فرهنگ ملت اصلاح شود جامعه نیز اصلاح می شود و از نظر امام برای جامعه فرهنگی مطلوب است که دارای نظام تربیتی فعال برای رشد و تعالی انسان باشد .

وی افزود: امام خمینی (ره) قانونمدار بود ضمن آنکه تا پایان عمر شریف خویش استکبار ستیزی داشت.

نظر شما