شناسهٔ خبر: 52109262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

المیادین گزارش داد:

حملات سعودی به یمن وحشیانه و غیر انسانی است

جمعی از سازمان های بین المللی حامی حقوق بشر حملات خون بار سعودی به شهرهای یمن را وحشیانه توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، چندین مؤسسه بین المللی بشردوستانه جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، در رأس این موسسه‌ها یک مؤسسه حقوقی در نروژ حملات ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی به شهرهای یمن را جنایتکارانه و وحشیانه توصیف کرده است.

همچنین در گزارش این سازمان‌ها به طور ویژه به حملات خون بار هوایی عربستان به شهرهایی مانند صعده، الحدیده و صنعا و تخریب دهها واحد مسکونی و آوارگی هزاران غیرنظامی اشاره شده است.

گفتنی است که هزاران تَن از مردم یمن امروز جمعه در محکومیت جنایات اخیر ائتلاف سعودی در صعده و الحدیده، در شهر «صنعاء» و دیگر شهرهای یمن تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، مردم یمن با سر دادن شعارهایی جنایات سعودی درصعده و الحدیده را به شدت محکوم کردند. پیش از این، جنگنده‌های ائتلاف سعودی زندان مرکزی صعده را بمباران کردند. به دنبال این جنایت وحشیانه بیش از ۶۰ زندانی کشته و بیش از ۱۰۰ تَن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از قربانیان حمله مذکور از غیر یمنی‌ها هستند. از سوی دیگر، جنگنده‌های سعودی در حمله به صعده نیز شماری از یمنی‌ها را شهید و زخمی کردند.

نظر شما