شناسهٔ خبر: 52108475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اسکای نیوز: انگلیس تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرد

ایرنا

اسکای نیوز گزارش داد، انگلیس از ترس حمله احتمالی روسیه، ۳۰ نیروی ویژه و ۲هزار سلاح ضد تانک به اوکراین اعزام و ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اسکای نیوز روز جمعه گزارش داد، گروهی متشکل از حدود ۳۰ نفر از نیروهای ویژه انگلیس وارد اوکراین شدند تا به نیروهای مسلح اوکراین در مورد سلاح‌های جدید ضد تانک ارائه شده توسط لندن به کی یف آموزش دهند.

علاوه براین روزنامه دیلی میل نیز گزارش داد که انگلیس ۲ هزار پرتاب کننده موشک ضد تانک را به اوکراین ارسال کرده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در جریان بازدید از شهر تاونتون انگلیس با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین یک فاجعه برای جهان خواهد بود گفت، در صورت تجاوز مسکو، لندن پشت کی یف می‌ایستد.

جانسون افزود: این فاجعه نه فقط برای اوکراین بلکه برای روسیه و جهان خواهد بود. انگلیس کاملا پشت حق حاکمیت و یکپارچگی اوکراین ایستاده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو، روسیه را تهدید کرد که اگر تنش ها درباره اوکراین را تشدید و به این کشور حمله کند، با "فاجعه" مواجه خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین، چهار فرد اوکراینی مرتبط با روسیه را تحریم کرد.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

نظر شما