شناسهٔ خبر: 52107722 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین وضعیت کامیون‌های معطل در مرز باشماق

مدیر گمرک باشماق مریوان اعلام کرد: فیلم منتشر شده از توقف کامیون‌ها در مرز باشماق، در کنار یک مرکز رفاهی در فاصله یک کیلومتری مرز است و در داخل گمرک نیست

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حق پناه در این باره به خبرنگار ما گفت: کامیون‌داران در محوطه تیرپارک ترانزیتی در نزدیکی مرز باشماق قرار دارند و این درست است که چند روزی هم در آن محوطه معطل ماندند، ولی امکاناتی مانند رستوران و یا امکانات رفاهی در اختیار آن‌ها قرار داشته است.

او افزود: به طوری که حتی طبق مصوبه شورای تأمین مقرر شد که تمامی امکانات در اختیار کامیون‌داران قرار بگیرد و در صورت نیاز سوخت گازوئیل برای کامیون و همچنین نفت سفید برای بخاری به آن‌ها ارائه شده است. حتی در مورد کامیون‌هایی که در نقطه صفر مرزی بوده و نیاز به گازوئیل داشتند نیز وزارت نفت سوخت لازم را به آن‌ها ارائه کرده است.

مدیرکل گمرک باشماق گفت: این گمرک مقام اول ترانزیت خروجی را دارد و طبیعی است که حجم کامیون‌های این گمرک بسیار بالا بوده و در شرایط بارندگی اخیر با مشکل مواجه شود، اما به هر ترتیب اقدامات با کمک راهداری و سایر سازمان‌ها و مردم در حال انجام است و امیدواریم که به سرعت تبادل کالا به شرایط عادی برگردد.

در روز‌های اخیر با شدت گرفتن بارش برف، در مناطق مرزی و گمرک‌های مربوطه نیز اختلالاتی ایجاد شده است؛ به طوری که برخی ویدئو‌ها و تصاویر در فضای مجازی نشان داد که کامیون‌هایی که حامل بار بوده و برای ورود و یا خروج از کشور در این مرز‌های تجاری قرار دارند امکان جابه‌جایی نداشته و چند روزی است که معطل مانده‌اند.
 
<div id="video-display-embed-code_461116" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834826/461116?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما