شناسهٔ خبر: 52107325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه مراغه:

حذف ارز ترجیحی نباید برای معیشت مردم و اقتصاد مشکل‌ساز شود

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده گفت: نمایندگان مجلس دقت داشته‌ باشند که در پیشنهاد حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، مشکلات بزرگی برای معیشت مردم و اقتصاد جامعه ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه مراغه، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح می‌شود، مسئله ساده‌ای نبوده و باید این امر به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: حذف این ارز به دنبال سوءاستفاده برخی افراد از ارز یارانه‌ای برای واردات دارو و کالاهای اساسی در گذشته انجام می‌شود لیکن اگر در گذشته نظارت‌های مناسبی در این زمینه وجود داشت، شاهد این بهره برداری‌های نامشروع نبودیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای که نبض بازار ایران را به صورت کلان در اختیار دارند، از دین و تقوا بهره‌ای نبرده و از مال اندوزی سیر نمی‌شوند و همواره به دنبال برهم ریختن بازار هستند.

وی گفت: در حذف ارز ترجیحی این‌نگرانی وجود دارد که این امر موجب ایجاد مشکلات بزرگی در بازار شود و باید مواظبت شود تا طبقه متوسط و پایین جامعه دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

وی با بیان اینکه یارانه فعلی جوابگوی قبوض خدماتی و مخارج خانواده‌ها نیست، افزود: حذف ارز ترجیحی در سال آینده موجب افزایش قیمت کارها خواهد شد و اگر یارانه مناسبی در اختیار خانواده‌ها قرار نگیرد، مشکلات اقتصادی تشدید خواهد شد.

پورمحمدی ادامه داد: تجربه نشان داده که دولت‌ها توان کنترل قیمت ارز و بازار را نداشته‌اند و این عدم کنترل‌ها برای جامعه مشکل ساز شده است.

وی اضافه کرد: این امر به دلیل این به وجود آمده که قیمت‌ها در بازار تحت تسلط برخی افراد شاید و بی دینی است که ارز ترجیحی را دریافت کرده و به جای واردات تأمین اقلام حیاتی کشور، برای خود مال اندوزی می‌کنند.

خطیب جمعه مراغه گفت: نمایندگان مجلس اهتمام داشته باشند تا خدای ناکرده مسائل و وضعیتی پیش نیاید که مردم بیش از این دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شوند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به روسیه افزود: این‌سفر در راستای سیاست تداوم ارتباط با همسایگان کشورمان انجام شده و امید است این امر در کنار توافق ۲۰ ساله با روسیه و توافق ۲۵ ساله با چین برای میهن اسلامی نتایجی پرباری در پی داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و روز مادر اضافه کرد: امید است همه ما جایگاه آن حضرت را درک کرده و از سیره ایشان برای تربیت فرزندان و رعایت حقوق همسرتان بهره گیریم.

منبع: ایرنا

نظر شما