شناسهٔ خبر: 52107231 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران:

سامانه امتحانات دانشگاه تهران میزان تقلب را به حداقل رساند

تهران- ایرنا- مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه تهران در ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است، تاکید کرد: نوع طراحی سامانه امتحانات دانشگاه تهران میزان تقلب را به حداقل ممکن کاهش داده است.

صاحب‌خبر -

علی طاهری میرقائد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: سامانه امتحانات برای دانشجویان فعال شده و امنیت آزمون با توجه به شرایط آنفورماتیک به گونه‌ای فراهم شده است که میزان تقلب به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از رشته‌ و گروه‌ها برای دانشجویان سوالات متفاوت درنظرگرفته شده است و در برخی موارد هم ترتیب جای سوالات برای دانشجویان با هم یکسان نیست.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین گزینه‌های پاسخ سوال و ترکیب انجام شده سیستم این امکان را دارد که بهم ریختگی در روند کار صورت گیرد و سوالات یک دانشجو با دانشجوی دیگر در یک فرمت قرار نداشته باشد.

طاهری میرقائد یادآور شد: در نهایت اگر هم دانشجویان قصد برقراری ارتباط با یکدیگر داشته باشند، به دلیل مهلت کم پاسخگویی سوالات، این امکان برای آنها میسر نمی شود.

وی همچنین درباره برگزاری و امتحان دروس عملی دانشجویان اظهار داشت: واحدهای عملی هر درس به همان نسبت ترتیب نمره در واحد ارائه می شود، اکثر مواردی که امکان برگزاری کلاس‌های عملی به شکل غیرحضوری وجود نداشته، از دانشجویان دعوت شده که با هماهنگی گروه‌ها و در اختیار داشتن خوابگاه‌ها بحث‌های عملی و آزمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود.

تسهیلات آموزشی دوران کرونا

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: در برخی موارد دانشجویان یک سری محدودیت داشتند که امکان حذف ترم و درس برای آنها فراهم شده است. این یکی از تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان در زمان کرونا است.

طاهری میرقائد همچنین درباره زیرساخت‌های سایت‌ امتحان دانشجویان دانشگاه تهران توضیح داد:  تمام تلاش این بوده که سرورهای جدید پیش از برگزاری امتحانات خریداری شود و به همین دلیل سرعت پهنای باند افزایش یافت.

وی افزود: امتحان عمومی دانشجویان دانشگاه تهران روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه بطور گسترده برای حدود ۶۰۰ کلاس درس برگزار شد که با توجه به افزایش پهنای باند مشکلی برای سرعت اینترنت وجود نداشت.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر دانشجویی براساس مشکلات نقص فنی مانند قعطی اینترنت در شرکت در امتحان با مشکل مواجه شود، استاد مربوطه پس از اثبات قصور نداشتن دانشجو، مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

طاهری میرقائد افزود: درباره امکان مشکلات فنی با استادان هماهنگ شده که معاونان آموزشی دانشکده‌ها وضعیت را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران پیش از این درباره حذف ترم در شرایط کرونا، اظهار اشت: بر مبنای مصوبه وزارت علوم و همچنین بر مبنای مصوبه کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران، به افرادی که مشکل ناشی از کرونا داشتند یک ترم مرخصی بدون احتساب در سنوات و در مواردی هم دو ترم مرخصی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: درخواست افرادی که به علت کرونا دچار مشکل شده‌اند، در کمیسیون بررسی و در صورت تایید، نیم سال مربوطه حذف می‌شود. آن نیم سال جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی‌شود.

نظر شما