شناسهٔ خبر: 52106391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

پذیرش ۲۸۸ نفر در فراخوان جذب همکاری داوری و میانجی‌گری در خراسان شمالی

رکنا: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۲۸۸ نفر از طریق آزمون برای داوری و میانجی‌گری در استان جذب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا خراسان شمالی؛ حجت الاسلام رضا براتی زاده، روز جمعه یکم بهمن ماه 1400، در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون های پروانه داوری، میانجی گری و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف اظهار کرد: ۵۳۰ شرکت کننده در این آزمون حضور دارند که ۲۸۸ نفر آن ها برای داوری و میانجیگری در استان جذب می شوند.

وی افزود: ۱۹ نفر از شرکت کنندگان نیز به عنوان نیروی افتخاری جذب شورای حل اختلاف می شوند تا در بخش ستادی شورا همکاری کنند.

براتی زاده با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری استان، گفت: استان خراسان شمالی نیز همانند کل کشور با کمبود کادر قضایی و اداری مواجه است؛ به نحوی که استان، حداکثر از ۶۰ درصد نیروهای لازم برخوردار بوده و دست کم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که با برگزاری این قبیل آزمون ها، بخشی از کمبودها جبران می شود.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این آزمون نیز اظهار داشت: از آنجایی که پرونده های وارده به دادگستری افزایش پیدا کرده است، کشور به موضوع داوری، میانجیگری و همچنین واگذاری بخشی از امور به مردم نیاز دارد.

شایان ذکر است؛ آزمون پروانه داوری، میانجی گری و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف با شرکت  ۵۳۰ نفر شامل  ۳۳۶ نفر زن و ۱۹۴ نفر مرد در استان خراسان شمالی، توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

 

 

نظر شما