شناسهٔ خبر: 52106350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییسی: احداث سیل‌بند برای رفع مشکل سیل جنوب کرمان ضروری است

کرمان- ایرنا- رییس جمهور که در جمع مردم روستای سیل‌زده «نهضت آباد» از توابع شهرستان رودبارجنوب کرمان حاضر شده بود احداث سیل‌بند را برای رفع اصولی و ریشه‌ای مشکلات این منطقه ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی با تشکر از اقدامات انجام شده در جریان سیلاب اخیر و نیز استاندار و سایر مدیران در امدادرسانی سیل اخیر گفت: پیگیر مشکلات مردم سیلزده بودم و به محض پایان سفر مسکو در بین شما حاضر شدم.

رییس‌جمهور بعدازظهر جمعه پس از آنکه از طریق فرودگاه جیرفت وارد جنوب استان کرمان شد بازدید میدانی و دیدار با اهالی سیل‌زده را شروع کرد و در نخستین نقطه به روستای نهضت‌آباد شهرستان رودبارجنوب رفت.

وی در جمع اهالی این روستا تصریح کرد: در کنار کارهای کوتاه مدت و امدادرسانی، اقدامات بلندمدت نیز نیاز است که احداث سیل بندهای جیرفت ازمهمترین آنهاست و جزو برنامه های دولت به شمار می رود؛ این مهم سریع پیگیری می شود تا با همت جوانان و مردم منطقه و پیگیری مسئولان دیگر شاهد اینگونه خسارت ها نباشیم.

به گفته رییسی جبران خسارت کشاورزان و دامداران نیز توسط مسئولان انجام می شود.

رییس جمهور با اشاره به آبگرفتگی و خسارت به برخی منازل گفت: خسارت خانواده ها که اثاثیه منزل آنان دچار مشکل شده جبران می شود که در برخی نقاط آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی به بازسازی و نوسازی منازل نیز اشاره کرد و گفت: شناسایی و شمارش این واحدها توسط مسئولان انجام شده و منازل مردم بسرعت نوسازی خواهد شد.

رییسی مردم این منطقه از کرمان را ولایی و شهید پرور خواند و گفت: این مردم همیشه پای انقلاب، نظام و ارزش ها بوده اند.

وی تاکید کرد: حاج قاسم همیشه از مردم ولایی این منطقه و نقش و همتشان در دوران دفاع مقدس تعریف می کرد.

رییسی اظهارامیدواری کرد که با همت و مشارکت مردم منطقه و پیگیری مسئولان مشکلات سیل بزودی برطرف شود.

به گزارش ایرنا علی زینی وند استاندار کرمان در بدو ورود رییس جمهور به استان، گزارشی از آخرین وضعیت مناطق سیل زده جنوب کرمان را ارائه داد.

رییس جمهور که روز گذشته در مسکو حضور داشت، از روسیه رییس دفتر خود را مامور کرده بود در تماس با وزیر کشور و استاندار کرمان، وضعیت سیل زدگان جنوب کرمان را پیگیری کند.

همچنین دکتر رییسی بامداد جمعه و بلافاصله پس از ورود از روسیه به فرودگاه مهرآباد، شخصا با استاندار کرمان تماس گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در امدادرسانی ابلاغ کرد.

جنوب و شرق استان کرمان در ۲ مقطع، طی روزهای اخیر و نیز هفته گذشته درگیر سیلاب و خسارت های سنگین شده است.

سفر سرزده رییسی به جنوب کرمان درحالی است که وزیر کشور نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق حضور داشت و از نزدیک از مناطق سیل زده بازدید کرد.

همچنین از صبح امروز وزیر آموزش و پرورش به جنوب کرمان رفته و بازدیدی از مدارس آسیب دیده از سیل داشته است.

نظر شما