شناسهٔ خبر: 52105701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

علم‌الهدی: امثال بنده را در فضای مجازی مسخره می‌کنند

علم الهدی: یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید؛ این اظهار نفرت برای مردم یک تکلیف الهی است / امثال بنده را در فضای مجازی مسخره می‌کنند؛ آیا این درست است؟ / مراجع تقلید و رهبری فتوا دادند که دوچرخه سواری زن در ملا و منظر مردان حرام است / اینکه صدای [تماشاگر]زن [در ورزشگاه فوتبال]بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان، مردان را تحریک کند حرام است

صاحب‌خبر -

امام جمعه مشهد گفت: مسئولین نظام اسلامی ما باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند و هنگامی که دختری موقع تماشای فوتبال از هیجان فریاد می‌زند، یک مرد هرزه از این هیجان او سوء استفاده نکند.

به گزارش ایسنا، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی (ع) در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه چند روز قبل مقارن بود با سالگرد شهادت شهید نواب صفوی، اظهار کرد: مرحوم نواب صفوی الگوی غیرتمندی دینی بود.

مردی بود که از مقابل هیچ گناهی در حوزه‌های سیاسی و زندگی اجتماعی به راحتی نمی‌گذشت و هر کجا منکر صریحی را مشاهده می‌کرد، با تمام قدرت و تا مرز نثار جان با آن مبارزه می‌کرد و در این مبارزه اخلاص، غیرت و از خودگذشتگی داشت.

وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره، عنوان کرد: در این فراز خطاب به معصومین می‌گوید "شما کسانی هستید که جان خودتان را در راه خدا فدا کردید و در برابر هر مصیبتی که در راه خدا به شما وارد می‌شد.

مقاومت می‌کردید و مسیر حق را ادامه می‌دادید و با ناحق مبارزه می‌کردید. " امروز اگر ما بخواهیم این دو ویژگی را در انسان غیرمعصومی مشاهده کنیم، باید به مرحوم نواب صفوی نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه افرادی مانند مرحوم نواب صفوی الگوی ما هستند، ادامه داد: در روز قیامت به انسان‌ها گفته می‌شود شما امام معصوم نبودید و آدم‌های عادی بودید.

اما نواب صفوی نیز یک آدم عادی بود که در تمام عمر در راه نهی از منکر مبارزه و در نهایت هم جان خود را فدا کرد. شما چه کردید؟ ما با چشم خود انواع منکرات را دیدیم و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها رد شدیم.

علم‌الهدی بیان کرد: خوشبختانه امروز نظام مقدس حکومتی ما، نظام اسلامی است. اما متاسفانه در مظاهر دین‌مداری و حکمرانی دینی در عرصه زندگی اجتماعی‌مان مشکل داریم.

این وضعیت بی‌حجابی در شهر‌های کشور و اصرار یک عده عناصر ناهنجار بر بی‌عفتی زنان، با مبانی اسلامی ما سازگار نیست. امروز که ما نظام دینی داریم، آیا باید مظاهر اجتماعی ما تا این حد مالامال از مفاسد و بی‌عفتی و بی‌حیایی باشد و ما هم بی‌تفاوت باشیم؟

وی افزود: عده‌ای می‌گویند در برابر چنین مفاسدی دادگاه و نیروی انتظامی باید اقدام کنند. در حالیکه این مشکلات باید به کمک مردم حل شود، یعنی یک خانم بدحجاب و یک آدم لاابالی و ولنگار، باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و از قیافه‌اش متنفر اند.

این اظهار نفرت برای شما مردم یک تکلیف الهی در راه انجام نهی از منکر است. این‌ها باید به دست مردم حل شود، نه توسط نیروی انتظامی.

یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به من می‌گفت من چطور می‌توانم به یک افسر جوان ۲۰ ساله که تمام وجودش را شهوت فراگرفته، بگویم برود به خانم‌های بی‌حجاب تذکر دهد؟ خود این کار که از انکر منکرات است.

امام جمعه مشهد گفت: یکشنبه به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) روز زن است. ما باید هم در عرصه اعتقادی و فکری و هم در عرصه زندگی اجتماعی، تکلیف خودمان را با مسئله احکام اسلام در مورد زنان روشن کنیم.

ما نباید در برابر عده‌ای که بر حسب ماموریت‌هایی که از خارج دارند، با مسخره کردن امثال من در فضای مجازی، تمام شعائر دینی را به باد استهزا می‌گیرند، بی‌تفاوت باشیم.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اسلام در خصوص زنان دارای اندیشه است، اظهار کرد: اسلام در دنیا مکتب خاصی در مورد شخصیت زن محسوب می‌شود و نمود آن حضرت زهرا (س) است.

اسلام ضد زن و آزادی‌های زنان نیست. زن و مرد در تمام حقوق انسانی با هم مشترک اند و در تمام شئون انسانیت هیچ مردی نسبت به هیچ زنی برتری ندارد و زنان باید مانند مردان، از تمام آزادی‌های اجتماعی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه بی‌حجابی زنان در عرصه‌های اجتماعی آزادی آنان نیست، بلکه آزادی مردان است، اضافه کرد: اینکه زیبایی زنی در برابر چشمان مردان ظهور پیدا کند و مورد استمتاع جنسی صد‌ها مرد قرار گیرد، آزادی زن نیست.

آزادی زن در این است که بتواند با یک صیانتی خود را حفظ کند و مورد تجاوز ستمکارانه هیچ مردی قرار نگیرد.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در خیلی از عرصه‌ها زنان بسیار کارامد هستند، در حالیکه مردان در آن عرصه کارامدی ندارند، اما زنان از نظر جسمی و عاطفی آسیب‌پذیر اند و باید صیانت شوند.

اگر زن صیانت شد، شخصیت و عظمتش محفوظ می‌ماند، اما در غیر این صورت با همه عظمتی که دارد، مورد تجاوز قرار خواهد گرفت، حتی اگر این تجاوز در حد یک نگاه و چشم‌چرانی باشد.

علم‌الهدی با اشاره به چند آیه از قرآن کریم در خصوص حجاب زنان، گفت: هر کجا قرآن در مورد حجاب زن دستور داده است، گفته حجاب برای آسیب ندیدن زنان است.

کسی نگفته است زن تفریح نکند و از انجام ورزش محروم شود. زن باید مانند مرد‌ها از تمام حقوق اجتماعی برخوردار باشد. زنان باید آزادانه ورزش و تفریح کنند، اما مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف اند زمینه‌های صیانت از زنان در هنگام تفریح آنان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، دوچرخه‌سواری بانوان در معرض دید مردان حرام است، ادامه داد: این کار مصداق تبرج است و بر اساس نص قرآن حرام می‌باشد، اما این بدین معنا نیست که زنان باید از دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری محروم باشند.

بلکه باید در عین انجام این تفریحات، صیانت هم بشوند و در جایی که از نگاه مردان محفوظ باشند، هر تفریحی می‌خواهند انجام دهند.

من از شهردار مشهد تشکر می‌کنم که دستور دادند در پارک‌های بالای ۵ هکتار مکان‌هایی مخصوص زنان برای ورزش و تفریحات آنان احداث شود، تا زنان بتوانند در عین حفظ خود، در کمال آزادی ورزش و تفریح کنند و مورد نگاه‌های هرزه یک عده مرد قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ورزشگاه‌های فوتبال جای هیجان اند و طبیعتا زنان که از نظر عاطفی از مردان حساس‌تر اند، هیجان بیشتری پیدا می‌کنند و مراجع تقلید بروز و ظهور این هیجان در حضور مردان را حرام اعلام کرده‌اند.

اینکه می‌گویند فیفا فدراسیون فوتبال ما را مجبور کرده است که زنان را در تماشای فوتبال شرکت دهند، ناشی از شیطنت‌ها و رذالت‌های عده‌ای بی‌دین خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کرده‌اند، وگرنه فیفا به این مسائل کاری نداشت.

علم‌الهدی تاکید کرد: البته این‌ها بدین معنا نیست که زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و مجبور شوند فوتبال را تنها از طریق تلویزیون تماشا کنند.

مسئولین نظام اسلامی ما باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند و هنگامی که دختری موقع تماشای فوتبال از هیجان فریاد می‌زند، یک مرد هرزه از این هیجان او سوء استفاده نکند.

دستگاهی که مسئولیت توسعه ورزش قهرمانی در کشور را بر عهده دارد، باید برای تماشای مستقم فوتبال برای زنان صیانت ایجاد کند.

این عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: ما باکی از حرف‌هایی که در فضای مجازی علیه‌مان گفته می‌شود، نداریم. اما غیرت دینی شما نباید اجازه دهد که عده‌ای اراذل به حلال و حرام خدا توهین کنند.

احکام دین و آیات خدا را زیر پا بگذارند و دین و حجاب را مسخره کنند. زنان باید انواع و اقسام تفریحات را انجام دهند، به شرطی که صیانت شوند. این اصل باید توسط مسئولین متدین این دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما