شناسهٔ خبر: 52105663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس جمهور کشورمان وارد جیرفت شد/رئیسی: سیل بند جیرفت سریعا احداث می شود

رئیس جمهور کشورمان برای بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان به این منطقه وارد شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  در سفری غافلگیرکننده و بدون اطلاع قبلی ، رئیسی در فرودگاه جیرفت در جنوب استان مورد استقبال استاندار کرمان قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از نشست اضطراری ‌با مسئولان برای بررسی آخرین وضعیت منطقه، در حالیکه علی زینی‌وند استاندار کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی وی را همراهی می‌کرد وارد روستای سیل‌زده نهضت آباد از توابع رودبار جنوب شد و در جمع مردم این روستای سیل‌زده قرار گرفت.

رئیس جمهور بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.

رئیس جمهور در میان مسئولان کرمان

رئیس جمهور پس از آن برای بازدید میدانی راهی مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان شد و شهرستان رودبار جنوب نخستین مقصد سفر آیت‌الله رئیسی در مناطق سیل‌زده استان کرمان است.

رئیس جمهور کشورمان هم اینک در مناطق سیل زده شهرستان های جنوبی استان کرمان حضور دارند و از نزدیک وضعیت امدادرسانی ها را نظارت می کند.

رئیس جمهور گفت: سیل بند جیرفت سریعا احداث می شودو خسارات کشاورزان و دامداران جبران می شود.

حجت الاسلام  رییسی در جمع مردم زهکلوت از توابع رودبارجنوب گفت:در این منطقه به کارهای بلند مدت نیاز داریم و ضروری ترین کار مساله سیل بندها است؛ این کار باید سریع انجام شود.

سیل بند جیرفت جز برنامه های دولت است که پیگیری می شود با همت مردم و مسئولان خیلی سریع احداث شود تا دیگر شاهد اینگونه خسارات نباشیم.

همچنین مسئولان خسارات وارده به کشاورزان و دامداران این منطقه را جبران می کنند.

رئیس جمهور در میان مردم جیرفت

رئیس جمهور آخرین وضعیت سیل جنوب استان کرمان را بررسی کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت.

رئیس جمهور و علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه

در این جلسه علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود اظهار داشت: از لحظات اول مسئولان در کنار مردم سیل زده حضور داشته و امدادرسانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم گفت: بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.

برنامه های بعدی وی متعاقبا اعلام می شود.

سیلاب در چند مرحله در جنوب و شرق استان کرمان منجر به بروز خسارت های بزرگی از جمله از بین رفتن راههای مواصلاتی، تخریب منازل ومدارس  ونیز کشاورزی این مناطق شده است.

سیلاب به مرگ چندین کرمانی منجر شده و طی روزهای گذشته ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور و دیگر مسئولین کشوری بارها در کرمان برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما