شناسهٔ خبر: 52105616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی:

منشا تمام مفاسد در دل ماست و ما باید آن را مدیریت کنیم

موج نیوز

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: تقوا تا به ملکه در نیاید تضمینی در زندگی انسان ندارد اینکه با زور و مراقبت شدید گناه را ترک کنیم زندگی تقوایمان به سروسامان نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی در سخنانی عنوان کرد: مصداق اصلی در تقوای عملی ترک گناه است و در مسئه ترک گناه به عنوان یک مراقبت در هفته‌های گذشته بحث کردیم که انسان در عین مراقبت که گناه را ترک می‌کند اما گاهی خود را در دل گناه می‌بیند با اینکه در صدد هست که گناه نکند اما معصیت خدا را انجام می‌دهد لذا برای ترک گناه باید ایجاد ملکه تقوا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه این سخنان اضافه کرد: تقوا تا به ملکه در نیاید تضمینی در زندگی انسان ندارد اینکه با زور و مراقبت شدید گناه را ترک کنیم زندگی تقوایمان به سروسامان نمی‌رسد پس باید انسان ملکه تقوا داشته باشد تا گناه به زندگی او وارد نشود.

امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: وقتی ملکه تقوا در انسان حاصل شد از گناه بدش می‌آید نه اینکه خود را به زور وادار کند که گناه نکند، حال گناه شهوت جنسی باشد، کلاهبرداری، قدرت نامشروع، دروغ ، تهمت و غیبت در هر حال زبانش به دروغ نمی‌چرخد بنابراین سعی کنید تقوا به صورت ملکه در زندگی ایجاد شود و به گناه عادت نکنید.

وی در ادامه متذکر شد: شما باید مدیریت کنید تقوا را ، من و شما آدم هستیم تمام بشریت به قدرت اراده اش ارزش دارد و تفاوت دارد با دیگر موجودات، انسان  بسیاری از کارها را می‌تواند اراده کند و انجام بدهد و بسیاری را اراده کند و انجام ندهد.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین اظهار کرد: انسانی که اراده خود را از دست بدهد انسانیت خود را از دست داده است و منشا تمام مفاسد در دل ماست و ما باید در دل مدیریت کنیم وبر دل مسلط شویم و نگذاریم هر خواسته ای وارد دل شود و دلمان هر چیزی بخواهد.

نظر شما