شناسهٔ خبر: 52105364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی؛

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی «حدیث باران» آغاز به کار کرد

انزلی- نخستین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی با عنوان «حدیث باران» به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی در این شهر ساحلی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار انزلی پیش از ظهر جمعه در حاشیه مراسم افتتاحیه این جشنواره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها یکی از اولویت‌های فرهنگی از سوی شهرداری برای شهروندان است که می‌تواند شهر را پویاتر کند.

مهدی خلیلی با اشاره به تعامل کمیسیون فرهنگی شورای شهر با شهرداری با وجود مشکلات مالی، افزود: در تلاش هستیم جشنواره «حدیث باران» را به عنوان یک برند برای انزلی ثبت کرده و به جشنواره ملی و بین المللی در سال‌های آینده تبدیل شود.

دبیر جشنواره «حدیث باران» تصریح کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد همدلی و وحدت، موجبات ایجاد فضای مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی را در سطح شهر انزلی، استان گیلان و حتی کشور فراهم می‌سازد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی  «حدیث باران» آغاز به کار کرد

انزلی در تئاتر خیابانی موفق نبوده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی نیز در ادامه با بیان اینکه انزلی با وجود داشتن سابقه بسیار در هنرهای نمایشی در تئاتر خیابانی و میدانی موفق نبوده است، اظهار کرد: بندر انزلی در سال‌های گذشته توانست هنرمندان بسیاری را به کشور معرفی کند.

فرهاد رحمان زاده افزود: هدف از اجرای تئاتر خیابانی، آوردن هنرمندان به میان مردم است تا به جای اینکه مردم در مکان‌های مشخص از هنرنمایی هنرمندان شهر خود بهره مند شوند، بتوانند در اماکن عمومی در جریان تولیدات و تلاش‌های این هنرمندان قرار گیرند.

رحمان‌زاده اضافه کرد: جشنواره حدیث باران می‌تواند زیربنای خوبی برای نمایش آثار هنرمندان بوده و موجبات بالندگی و اشتراک فکر و اندیشه با مردم را فراهم آورد.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه خوب گیلان در هنر نمایش می‌توان با توسعه جشنواره حدیث باران، این جشنواره را در سال‌های آینده با مشارکت و حضور هنرمندان کشورهای حاشیه خزر برگزار کرد.

لازم به ذکر است ۱۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هشت نمایش «بازی نامه» از بندرانزلی، «چهره یار» از لنگرود «موج نامه» از بندرانزلی، «خمپاره‌ها چشم دارند» از لاهیجان، «از بندر تا قصر از قصر تا بندر» از بندرانزلی، «زندگی با هم یا زندگی بدون هم» از رشت، «تندیس عشق» از رشت، «گم شدن برای حقیقت» از آستانه اشرفیه و نمایش «تنهای تنها» از تهران برای عموم شهروندان اجرا می‌شود.

گفتنی است، علی‌اصغر کهن قنبریان، محمود فرضی‌نژاد و محمدعلی صادق حسنی وظیفه داوری نمایش‌ها را بر عهده دارند.

نظر شما