شناسهٔ خبر: 52105224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارندگیهای دی ماه خلخال ۳۹۸ درصد افزایش یافت

اردبیل_ایرنا_ رئیس هواشناسی خلخال گفت: بارندگی برف و باران دی ماه امسال ۳۹۸ درصد در مقایسه با بارش های زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا گلمرادی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارندگیهای دی ماه سال گذشته خلخال ۱۵/۹ میلیمتر به ثبت رسیده که  این میزان با ۳۹۸ درصد افزایش به ۷۹/۲ میلیمتر در دی ماه سال جاری افزایش یافته است .

وی با اشاره به کاهش ۴۹ درصدی میزان بارندگیهای سه ماه پائیز امسال در مقایسه با میزان بارش های فصل پائیز سال گذشته اظهار کرد:بارندگی متناسب نخستین ماه فصل زمستان امسال بخش از کمبود بارندگی پاییز را جبران کرد .

 گلمرادی افزود: مجموع میزان بارش‌های پاییز سال گذشته خلخال ۱۵۵ میلیمتر  به ثبت رسیده است  و این در حالی است که  در طول سه ماهه پاییز جاری این مقدار به ۷۹ میلیمتر کاهش یافته است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: از ابتدای فعالیت موج جدید بارندگی برف در خلخال از ابتدای هفته جاری  تا به امروز بیش از ۸۰ سانتمیتر برف در شهر خلخال باریده  و میزان برف ذوب شده نیز تا به امروز ۴۸ میلیمتر اندازه گیری شده است .

وی اظهار کرد:با قطع بارندگی برف و صاف شدن اسمان از بامداد امروز هوای خلخال به شدت رو به سردی گذاشته و دمای هوای صبح امروز این شهر به ۱۸ درجه زیر صفر رسید که در مقاسیه با زمان مشابه روز قبل ۱۳ درجه کاهش نشان می دهد .

نظر شما