شناسهٔ خبر: 52104737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر کرمانشاه:

فیلم‌های جشنوار فجر در کرمانشاه به نمایش در می‌آید

کرمانشاه - ایرنا - رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان کرمانشاه با اشاره به تدارک برنامه‌های فراوان برای ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی دراستان، گفت: یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش آن بر روی پرده سینماهای کرمانشاه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

«بهرام فاضلی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده فیلم های منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سینماهای استان به روی پرده خواهد رفت.

وی ادامه داد: اجرای چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در ۲ بخش مفهومی و نمایشگاه خوشنویسی، اجرای نمایش های برتر صحنه ای و خیابانی در سطح استان و جشن موسیقی و فجر و جشنواره فرهنگی روستا و عشایر از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

فاضلی تصریح کرد: همچنین برگزاری آئین پایانی جشنواره بین المللی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان و آئین اختتامیه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی، برپایی محافل ادبی در شهرهای کنگاور،

سرپل ذهاب، جوانرود و کرمانشاه در ایام دهه فجر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان کرمانشاه همچنین به برنامه های پیش‌بینی شده دیگر دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه هایی مانند افتتاح ۱۵ سالن ورزشی، برگزاری جشنواره استانی فرهنگی و هنری علمدار و برپایی نمایشگاه یاوران انقلاب توسط سازمان بسیج دانش آموزی را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز ۲ برنامه شاخص برگزاری مسابقه عکاسی جاذبه های استان و همچنین رایگان کردن بازدید از اماکن تاریخی برای گروه های هدف را در دستور کار قرار داده است.

فاضلی با اشاره به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله پویش فرهنگی و هنری در استان، اجرای تئاترهای خیابانی و روایت گری انقلاب، گفت: معاونت فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز رژه موتورسواران در روز ۱۲ بهمن، برپایی نمایشگاه طلایه داران کارآفرین و برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی را تدارک دیده است.

وی همچنین به برنامه های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: مسابقه ساخت عروسک استکبار جهانی برای روز ۲۲ بهمن، اجرای برنامه های ادبی خوانش شعر با عنوان شکوه پیروزی انقلاب و ارسال نامه های بی قرار به خانم زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی را از مهمترین آن ها برشمرد.

این مقام مسئول همچنین اعزام مبلغ به مراکز شهری و عشایری، برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد و محله ها، تجلیل از هیئت های مذهبی ، پیرغلامان و مداحان و برپایی مسابقه مقاله نویسی و کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در گام دوم را از مهمترین این برنامه ها برشمرد.

فاضلی در پایان گفت: سازمان بسیج هنرمندان هم برنامه هایی تحت عنوان عصر شعر استانی با موضوع دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کارگاه خوشنویسی با حضور خوشنویسان برتر استان و کارگاه نقاشی در فرهنگسرای شهر را تدارک دیده است.

نظر شما