شناسهٔ خبر: 52104459 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷۶ کشته و زخمی بر اثر انفجار مهیب در غنا

بر اثر تصادف کامیون حامل مواد منفجره در یکی از مناطق روستایی در غرب غنا و وقوع انفجار، ۷۶ نفر کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - ساموئل جیناپور، وزیر اراضی و منابع طبیعی غنا گفت: در انفجاری در غرب غنا بر اثر برخورد یک کامیون حامل مواد منفجره که به سوی یک معدن طلا در حرکت بود، با یک دستگاه موتورسیکلت، کامیون منفجر شد و حداقل ۱۷ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ویدئو‌هایی که از صحنه این حادثه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد انفجار در منطقه آپیات، نزدیک شهر بوگوسو در حدود ۳۰۰ کیلومتری غرب شهر آکرا، پایتخت غنا و در میان ده‌ها ساختمان اتفاق افتاده است. صد‌ها ساختمان  نیز بر اثر این حادثه  با خاک یکسان شدند.

در یک ویدیو، ۲ جسد مچاله شده روی زمین، پوشیده از گرد و غبار دیده می‌شوند. عکسی که یکی از اعضای شورای محلی به اشتراک گذاشته شده، دهانه عمیقی را در مرکز انفجار نشان می‌دهد که تماشاچیان از لبه آن به پایین نگاه می‌کنند.

سجی ساجی آمدونو، معاون مدیرکل سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی غنا، در پی این حادثه اعلام کرد: ۵۰۰ ساختمان تخریب شده‌اند.

پلیس در بیانیه‌ای به مردم توصیه کرده بود تا زمانی که تلاش‌ها برای امدادرسانی و بازسازی در حال انجام است برای ایمنی خود از منطقه به شهر‌های مجاور نقل مکان کنند.

پلیس در ابتدا گفت که کامیون مواد منفجره از معدن طلای «تارکوا» که از سوی شرکت «گُلد فیلدز» مستقر در ژوهانسبورگ اداره می‌شود، در حرکت بوده است، اما سخنگوی گلد فیلدز گفت که تحویل این مواد از یک شرکت مواد منفجره در شهر تارکوا بوده است، نه معدن تارکوا.

نانا آکوفو آدودو، رئیس‌جمهور غنا در توییتی این حادثه را واقعاً غم‌انگیز خواند و به نمایندگی از دولت، تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز کرد.

انتهای پیام/

نظر شما