شناسهٔ خبر: 52103878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیریت بحران: آماری از ماشین آلات زمستانی نداریم/رئیس شورا: مسؤول اتفاقات گذشته نیستم!

سلسله جلسات بسیج دانشجویی استان زنجان با عنوان «به وقت مردم» این بار با موضوع برف‌روبی و عملکرد شورا و شهرداری و مدیریت بحران در این زمینه با حضور مدیرکل مدیریت بحران و رئیس شورای اسلامی شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلسله جلسات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با عنوان«به وقت مردم» این بار با موضوع برف‌روبی و عملکرد شورا و شهرداری و مدیریت بحران در این زمینه با حضور مدیرکل مدیریت بحران و رئیس شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران و سپس توسط منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند که البته برخی از آنها بی ‌پاسخ ماند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های زنجان و دانشجویان دیگر سوالاتی درباره فروش ماشین‌آلات شهرداری، تاخیر در برف‌روبی معابر، غافلگیری در زمان وقوع بارش برف، ماشین‌آلات راهداری و ... مطرح کردند و مسؤولان مربوطه پاسخ خود را ارائه کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: اداره کل مدیریت بحران به عنوان دبیر ستاد پیشگیری و پاسخگوی بحران است.

صفی‌الله کرامتی ضمن تشریح فعالیت‌های مدیریت بحران افزود: تا امروز 4 ستاد عادی و 6 ستاد اضطراری برگزار شده است.

 

برف زنجان در 25 سال اخیر بی‌سابقه بود

وی با اشاره به شرایط ناپایدار وضعیت جوی در استان و کولاک شدید، گفت: البته این وضعیت از 21 آذر پیش‌بینی شده و جلسه مدیریت بحران در همان زمان برگزار شد و در 26 دی امسال نیز طبق هشدارهای هواشناسی به دستگاه‌های استانی و شهرستانی آماده‌باش اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بی‌سابقه خواندن باش برف در 25 سال اخیر و بروز سرمای 20 درجه افزود: با این حال 920 نفر نیروی خدماتی شهرداری و 81 ماشین‌آلات به برف‌روبی 25 سانتی‌متر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت شهرداری مجموعه‌های دیگر از جمله سپاه با تمام توان وارد عمل شدند، گفت: محور قره‌پشتلو توسط سپاه بازگشایی شد.

کرامتی در پاسخ به حضور ماشین‌آلات راهداری در داخل شهر گفت: هر چند وظایف هر یک از دستگاه‌ها جداست و راهداری کار پاکسازی در خارج شهر و شهرداری داخل شهر را انجام می‌دهد، اما در مواقع بحرانی این دو به کمک هم می‌آیند.

وی شرایط کار را در این بارش‌ها را بسیار حساس عنوان کرد و اظهار داشت: ما در راه‌ها و سایر شهرستان‌ها مشکلی نداشتیم و تنها مشکلمان زنجان بود، هر چند در این شهرستان هم تلاش بسیاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان آمار دقیقی از ماشین‌آلات زمستانی برای مواقع بحرانی در استان ارائه نکرد و گفت: آنچه وجود دارد، ظرفیت استان است و بنده مقصر آن نیستم، هر چند که باز هم تاکید می‌کنم بارش بسیار سنگین بود و استان‌هایی مثل اردبیل هم دچار مشکل شدند.

 

با کم کاری احتمالی برخورد می‌کنیم

کرامتی در ارتباط با عدم استفاده از ماشین آلات راهداری و دپوی آن در پارکینگ راهداری نیز گفت: پاسخ این سوال نزد مسؤولان راهداری است، هر چند معتقدم این خودروها برای تعمیر در پارکینگ هستند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در ارتباط با میزان رضایت‌مندی خود از عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان نیز گفت: در کل عملکرد مطلوب بوده اما اگر بدانیم که کم کاری صورت گرفته قطعا برخورد لازم انجام خواهد شد.

 در ادامه نیز منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تشریح فعالیت شورا طی 6 ماه گذشته گفت: ما از ابتدای آغاز به کار شورا جلسات بسیاری تشکیل دادیم.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای فضای سبز در مدت 10 ماه افزود: برخی از این کارگران واقعا حامی نداشتند با این حال ما سعی کردیم که این ساماندهی در کمال عدالت انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مطرح شدن بحث خصوصی‌سازی طبق قانون تصویب شده اضافه کرد: در آن زمان حتی بخشی از کارخانجات فروخته شد و در شهرداری نیز همین اتفاق رخ داده بود و این دیدگاه سیاست کلان نظام بود که بخش خصوصی فعال شود.

مرادلو با اشاره به اینکه بخش‌های خدماتی شهرداری همه واگذار شده است، تصریح کرد: در ارتباط با ماشین‌آلات شهرداری نیز همین اتفاق افتاده است، ما در حال حاضر 43 دستگاه اتوبوس شهری در پارکینگ‌ها خواب است و راننده ندارد، چون بازنشسته شده است.

وی با اشاره به جا به جایی 400 تن زباله در روز در زنجان بیان کرد: اگر تفکیک صورت گرفت به نفع شهرداری خواهد بود و ما خواهان ورود بخش خصوصی در این زمینه بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در شهرداری هم سیاست استفاده از بخش خصوصی اجرایی شد، اضافه کرد: به خاطر همین بحث واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی انجام شد.

مرادلو به روند توسعه شهری در طول سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت نیازمند ماشین آلات و امکانات و زیرساخت‌هاست و قطعا امکانات قبلی شهرداری پاسخگوی این نیازها نخواهد بود.

وی وجود برخی از تجهیزات از جمله غلتک آسفالت برای شهرداری را ضروری دانست و گفت: شهرداری کارهای آسفالت را به صورت امانی انجام می‌دهد، پس باید غلتک را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یگانه شهردار سابق زنجان افزود: آن چیزی که ما در سازمان عمران بررسی کردیم این بود که گاها هزینه تعمیر یک ماشین آلات به 800 میلیون تومان است، پس تعمیر آن به صرفه نیست.

 

 لکه‌گیری زمستانی از سوم اسفند آغاز خواهد شد

مرادلو گفت: از طرفی برخی از تجهیزات نیاز مستمر شهرداری نیست و گاها فقط یک بار در سال نیاز به آن پیدا می‌کنیم که در این صورت نیاز به خرید تجهیزات نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود ارتش و سپاه به بحث کمک‌رسانی افزود: آمار راه‌های روستایی 120 مورد بود که اگر این راه‎ها مسدود نبود، همین تجهیزات پاسخگوی شهر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: لکه‌گیری زمستانی به صورت امانی هم از سوم اسفند آغاز خواهد شد و بر همین اساس برخی از تجهیزات و لوازم را باید خودمان داشته باشیم و نمی‌توانیم به اصطلاح همه چیز را از همسایه قرض بگیریم.

 

زنجان باید 10 ایستگاه آتش نشانی داشته باشد

مرادلو با اشاره به اینکه یکی از برنامه های شهرداری تجهیز کارخانه آسفالت و افزایش ظرفیت تولید آنهاست، گفت: به عقیده این بنده باید نگاه به آینده وجود داشته باشد و شورا و شهرداری برای زمانی که شهر توسعه پیدا می‌کند، آماده باشد.

وی گفت: شهر ما باید 10 ایستگاه آتش نشانی داشته باشد، در حالی که امروز فقط 6 ایستگاه در شهر داریم که پاسخگوی نیازها نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان همه فعالیت‌های شورا و شهرداری را منوط به تجهیزات ندانست و گفت: در بحث سبزه‌میدان و پادگان خوب عمل کردیم، هرچند پیش از این تاخیراتی در تحویل پروژه‌ها بود.

مرادلو افزود: با اینکه امروز با سرپرستی اداره می‌شود، اما بسیاری از مشکلات در همین بازه زمانی حل شده است و این امر نیازمند کار جهادی و اراده قوی است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 776 نفر غیر از بخش خصوصی حقوق بگیر شهرداری هستند، تصریح کرد: شهرداری ماهیانه 34 میلیارد تومان حقوق می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در برخی از جاها شهرداری واقعا کسری نیرو دارد، افزود: البته این را هم بگویم که با وجود کمبودها نیروهای خدماتی در این چند روز اخیر واقعا زحمات بسیاری متحمل شدند.

وی گلایه‌های مردمی در بحث برف‌روبی را جایز دانست و گفت: از عملکرد خودمان در برف‌روبی راضی نیستیم، چون اکثر ماشین الات برای بازگشایی راه‌های اصلی به کار گرفته شد و به خاطر همین در شهر دچار مشکل شدیم.

انتهای پیام/73005

نظر شما