شناسهٔ خبر: 52102567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عون: لبنان محلی برای تسویه حساب‌های منطقه‌ای نیست

زینب غلامی

رئیس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که برخی کشورها از لبنان برای تسویه حساب‌ در اختلافات منطقه‌ای و درگیری‌هایشان و حمایت از یک گروه به ضرر گروه‌های دیگر استفاده نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در دیدار با دیپلمات‌ها در بیروت و مدیران نهادهای بین المللی گفت: لبنان محلی برای توهین به حاکمیت کشورهای شما و امنیت و ثبات آن نیست و همچنین در امور داخلی کشورهای شما به ویژه کشورهای عربی که از ما حمایت کردند مداخله نمی‌کند. ما امیدواریم که مواضع برخی کشورها شبیه مواضع لبنان باشد و از لبنان به عنوان محلی برای تسویه حساب اختلافات یا نزاع‌های منطقه‌ای و حمایت از یک گروه به ضرر گروه‌های دیگر استفاده نشود.

وی تاکید کرد: از تمام کشورهایی که در این شرایط دشوار از ما حمایت کردند قدردانی می‌کنیم. برخی طرف‌ها از این حمایت مادی و انسانی برای اهداف سیاسی استفاده می‌کنند به ویژه اینکه لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی است.

میشل عون بر حق لبنان برای اعمال حاکمیت خود بر سرزمین، آب‌ها و استفاده از منابع نفتی و گازی خود و مذاکره برای ترسیم مرزهای دریایی جنوبی به نحوی که حافظ حقوق این کشور در منطقه اقتصادی باشد تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما